Naslovnica

 7212637 Crop

 

 

 

 

 

 

Konzultacije:
Po dogovoru putem e-maila

Email:
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Telefon:
+385-01-409-2321

Životopis:
Željko Trbušić rođen je 21. svibnja 1988. godine u Karlovcu, Republika Hrvatska. Nakon završene Gimnazije u Karlovcu, opći smjer, 2008. godine nastavlja obrazovanje na Filozofskom fakultetu u Zagrebu gdje 2011. godine uspješno dovršava preddiplomski studij arheologije i informacijskih znanosti, a 2013. godine diplomski studij informacijskih znanosti, smjer arhivistika. Nakon završetka studija zapošljava se na radnom mjestu arhivista na Odsjeku za povijest hrvatske književnosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, a 2021. godine dolazi na mjesto asistenta na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Poslijediplomski doktorski studij informacijskih i komunikacijskih znanosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu upisuje 2016. godine, a 2022. godine uspješno brani doktorski rad pod naslovom Metode analize i optimizacije procesa optičkog prepoznavanja znakova u arhivskim informacijskim sustavima i stječe titulu doktora znanosti. Do sada je izradio i objavio više od trideset stručnih i znanstvenih radova u renomiranim domaćim i međunarodnim časopisima i zbornicima te je sudjelovao na velikom broju domaćih i međunarodnih znanstvenih konferencija. Član je upravljačkog odbora AERI inicijative (Archival Education and Research Initiative) te aktivni član Hrvatskog arhivističkog društva i udruge ICARUS Hrvatska. Dobitnik je prestižne međunarodne stipendije AIEF fundacije (ARMA International Educational Foundation) 2020. godine za svoj rad u području upravljanja informacijama.

CroRIS | LinkedIn | ORCiD

Znanstveno-istraživački i stručni interesi:

  • arhivski informacijski sustavi i upravljanje zapisima
  • digitalizacija
  • računalni vid i raspoznavanje uzoraka
  • tehnologija ulančanih blokova (engl. blockchain) i NFT
  • umjetna inteligencija (AI)

Projekti:

Kolegiji:

  • Arhivsko zakonodavstvo
  • Digitalizacija i migracija dokumenata
  • Sređivanje i opis arhivskog gradiva
  • Upravljanje i poslovanje u arhivima
  • Vrednovanje arhivskog gradiva
  • Osnove informacijske tehnologije
  • Digitalizacija tekstualnoga gradiva

 

 

Kos, D.

 dr. sc. Denis Kos, doc.

 Konzultacije:

 Zimski semestar: Utorak, 13:15-14:45, soba E-320

 Ljetni semestar: Utorak, 13:15-14:45, soba E-320

 E-pošta: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Denis Kos znanstveni je suradnik i docent pri Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Kao nastavnik i član Katedre za bibliotekarstvo izvodi nastavu na redovnom preddiplomskom, diplomskom i poslijediplomskom studiju informacijskih i komunikacijskih znanosti te na izvanrednom studiju bibliotekarstva.

Rođen je 21. lipnja 1990. godine u Varaždinu, gdje je 2009. godine maturirao na Prvoj gimnaziji Varaždin. Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2014. godine stekao je naziv magistra bibliotekarstva i pedagogije. Stručno se osposobljavao u knjižnicama Kineziološkog fakulteta i Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a 2016. godine zapošljava se na Filozofskom fakultetu kao asistent na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti (Katedra za organizaciju znanja) i u Centru za integrativnu bioetiku.

Istražuje epistemološki postav informacijskih znanosti te područja interdisciplinarne i transdisciplinarne organizacije znanja, kritičkog knjižničarstva, informacijske i podatkovne pismenosti te sadržajne analize. Sudjeluje u organizacijskim i programskim odborima nekoliko domaćih znanstvenih i stručnih skupova, a član je i organizacijskog i programskog odbora međunarodne Europske konferencije o informacijskoj pismenosti, uredništva časopisa Filozofska istraživanja i Synthesis Philosophica, upravnog odbora Hrvatskog informacijskog i dokumentacijskog društva, programskog odbora Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara, Zagrebačkog knjižničarskog društva, Hrvatskog bioetičkog društva, Međunarodnog udruženja za organizaciju znanja, Međunarodnog udruženja školskih knjižničara te međunarodne istraživačke mreže Navigating Knowledge Landscapes. U slobodno vrijeme bavi se plivanjem i čitanjem fantasy i sci-fi literature.

 

Nastava:

  • Preddiplomski studij
    • Informacijska pismenost
    • Klasifikacijski sustavi
  • Diplomski studij (redovni)
    • Epistemologija informacijske znanosti
    • Sustavi za označivanje i pretraživanje
    • Upravljanje informacijama i znanjem
  • Diplomski studij - smjer bibliotekarstvo (izvanredni)
    • Epistemologija informacijske znanosti
  • Poslijediplomski studij
    • Radionica: Analiza kvalitativnih podataka u istraživačkom alatu "MAXQDA"

 

Projekti:

  • Erasmus+ Strategic Partnerships for Higher Education: Introducing Intellectual Property Education for Lifelong Learning and the Knowledge Economy (IPEDU) (koordinator: Technological University of the Shannon: Midlands Midwest u Irskoj) - svojstvo: suradnik
  • Erasmus+ Cooperation Partnerships in Higher Education: Developing Information and Research Skills for Business, Innovation and Entrepreneurship (INRS) (koordinator: Technological University of the Shannon: Midlands Midwest u Irskoj) - svojstvo: suradnik
  • Institucijski projekti

 

Znanstvena bibliografija i društvene mreže:

CROSBI - Hrvatska znanstvena bibliografija

Google Scholar profile

Research Gate

ORCID profile

Institucijski profil

 
ivand

 

dr. sc. Ivan Dunđer
docent

Konzultacije: četvrtkom, od 14:00-15:30 sati, soba E-313

E-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Telefon: +385-1-409-2321

Fax: +385-1-409-2438

Tko je tko u hrvatskoj znanosti

 

Životopis:

Doc. dr. sc. Ivan Dunđer, univ. mag. inf., inženjer je informacijske tehnologije te docent i znanstvenik. Rođen je 29.12.1985. u Zagrebu, Hrvatska. Oženjen je Ivanom i otac je Jakova, Dore i Ane. Hrvatski matični broj znanstvenika mu je 345536. Izabran je u zvanje višeg znanstvenog suradnika, a zaposlen je u znanstveno-nastavnom zvanju i na radnom mjestu docenta na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Doktor je znanosti u polju informacijskih i komunikacijskih znanosti. Doktorirao je u grani informacijskih sustava i informatologije s temom pod nazivom „Sustav za statističko strojno prevođenje i računalna adaptacija domene“. Znanstveno-istraživački i stručno je angažiran na području računalne obrade prirodnog jezika, strojnog prevođenja i evaluacije, jezičnih i govornih tehnologija, upravljanja znanjem, modeliranja te razvoja baza podataka, aplikacija i informacijskih sustava. Održao je mnoga predavanja i izlagao radove na brojnim međunarodnim konferencijama s međunarodnom recenzijom te se znanstveno i stručno usavršavao na seminarima, certificiranim programima edukacije, javnim tribinama, na simpozijima i radionicama u Hrvatskoj i inozemstvu. Dodijeljena mu je fakultetska nagrada za izvrsnost u studiju, osvojio je doktorsku stipendiju te je pobijedio na međunarodnom projektnom natječaju za mlade znanstvenike. Aktivno sudjeluje u radu znanstvenih i stručnih udruženja te, pored hrvatskog, govori njemački, engleski i francuski jezik.

 

Znanstveno-istraživački i stručni interesi:

računalna obrada prirodnog jezika (NLP)

strojno prevođenje i evaluacija

strojno učenje

jezične tehnologije i resursi

govorne tehnologije

obrada i upravljanje znanjem

modeliranje te razvoj baza podataka, aplikacija i informacijskih sustava

 

Popis radova u Hrvatskoj znanstvenoj bibliografiji (CROSBI)

 

Kolegiji:

Napredno programiranje

Algoritmi i strukture podataka

Računalna analiza teksta i podataka

Strojno učenje

Baze podataka

Strojno prevođenje

 

trenutno ne predaje:

Teorija sintaksne analize i primjene

Prijevodne memorije kao prevodilački alati

Primjena računala u nastavi jezika

Znanstveni radovi u časopisima: 

1. Pavlina, K., Banek Zorica, M., & Pongrac, A. (2011). Student perception of teaching quality in higher education. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 15 , 2288-2292. 

 

Znanstveni radovi u zbornicima skupova s međunarodnom recenzijom

1. Lasić-Lazić, J., Pavlina, K., & Pongrac Pavlina, A. (2018). Digital competence of future teachers. In S. Kurbanoglu, J. Boustany, S. Špiranec, E. Grassian, D. Mizrachi & L. Roy (Eds.), Information literacy in the workplace: 5th European conference, ECIL2017, Saint Malo, France, September 18-21, 2017, Revised selected papers (pp. 340-347). Cham, Switzerland: Springer International Publishing AG  .

2. Lasic Lazic, J., Pongrac Pavlina, A., & Belovic, T. (2017). The interest of elementary school students in computer science. In J.G. Laborda (Ed.), New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 4 (1): 9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017) (pp. 232-238.). Kyrenia, Cyprus: SciencePark Research, Organization and Counseling LTD.

3. Lasić-Lazić, J., Pavlina, K., & Pongrac Pavlina, A. (2017.) Students' attitudes toward computer science in elementary school In L. Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres (Eds.), EDULEARN17 Proceedings: 9th International Conference on Education and New Learning Technologies (pp. 741-746). Barcelona, Spain: IATED Academy.

4. Lasić Lazić, J., Pavlina, K., & Pongrac Pavlina, A. (2017). Future teachers' attitudes on the importance of IT knowledge and skills for future professional work . In L. Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres (Eds.), ICERI2017 Proceedings: 10th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (pp. 5684-5688 ). Seville, Spain: IATED Academy. 

5. Pongrac Pavlina, A., Pavlina, K., & Nježić, M. (2017). Motivational factors in teaching computer scienceIn L. Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres (Eds.), ICERI2017 Proceedings: 10th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (pp. 5997-6002). Seville, Spain: IATED Academy. 

6. Pavlina, K., Špiranec, S. & Pongrac Pavlina, A. (2014). Information Competences – University Professors’ Perspective. In S. Kurbanoğlu, S. Špiranec, E. Grassian, D. Mizrachi, R. Catts (Eds), Information Literacy. Lifelong Learning and Digital Citizenship in the 21st Century (pp. 466-473). Cham Heidelberg NewYork Dordrecht London : Springer.

7. Pavlina, K., Špiranec, S., &  Pongrac Pavlina, A. (2014). Information Competences - Students' Perspective. In M. Čičin-Šain, I. Uroda, I. Turčić Prstačić, & I. Sluganović (Eds.), 37th International Convention MIPRO 2014: Computers in Education (pp. 896-899). Rijeka : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku.

8.. Pavlina, K.,  Pongrac, A., &  Latas B. (2012). Hardware equipment of computer classrooms in Croatian elementary schools. In M. Čičin-Šain, I. Uroda, I. Turčić Prstačić, & I. Sluganović (Eds.), 35th International Convention MIPRO 2012: Computers in Education (pp. 1511-1513).  Rijeka : Croatian Society for Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics.

9. Lasić-Lazić, J.,  Pavlina, K., & Pongrac, A. (2011). Software simulation as educational tool. In M. Čičin-Šain, I. Uroda, I. Turčić Prstačić, & I. Sluganović (Eds.), 34th International Convention MIPRO 2011: Computers in Education (197-199). Rijeka : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku. 

10. Ogrizek Biškupić, I., &; Pongrac, A. (2011). Sustavi otvorenog koda i Web 2.0 tehnologije kao podrška poslovnim projektima. In  Z. Barilović, Z., M. Jurina, V. Morović, N. Skledar, S. Vojnović, & N. Žarković, Neven (Eds.), Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa s međunarodnim sudjelovanje „Projekti i projektni menadžment“ (pp. 545-555).  Zaprešić : Visoka škola za poslovanje i upravljanje Baltazar Adam Krčelić. 

11. Lasić-Lazić, J.,  Pavlina, K., ; Pongrac, A. (2010). Teaching Quality-Student Perspective. In M. Čičin-Šain, I. Uroda, I. Turčić Prstačić, & I. Sluganović (Eds.), Proceedings of papers from MIPRO 2010 (pp. 56-58). Opatija : MIPRO.

12. Pavlina, K.,  Banek Zorica, M., & Pongrac, A. (2009). Teaching Quality Management at the Course Level. In  H. Stančić, S. Seljan, D. Bawden, J. Lasić-Lazić, A. Slavić (Eds.), INFuture2009 : The Future of Information Sciences-Digital Resources and Knowledge Sharing (pp. 549-564). Zagreb : Department of Information Sciences, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb.

Potkategorije