Naziv kolegija: Kulturni turizam
Ime nastavnika: Željka Miklošević
Broj ECTS bodova: 3
Jezik: hrvatski
Status kolegija: obvezatni - izborni
Oblik nastave: 1 sata predavanja i 1 sat seminara tjedno (1+1+0)
Uvjeti za upis kolegija: nema uvjeta
Cilj kolegija: Spoznati osnovne odnose između gospodarske djelatnosti turizma i muzeologije; razumjeti osnovne pojmove kulturnog turizma; na povijesnoj razini upoznati se s razvojem kulturnog turizma u svijetu i u Hrvatskoj; na praktičnoj razini upoznati se s postojećim kulturno-turističkim atrakcijama, organizacijama i institucijama koje se bave razvojem kulturnog turizma.
Sadržaj kolegija: (po tjednima)
1. Pojam turizma; Pojam kulturnog turizma
2. Povijestturizma
3. Oblici turizama- osnovni vidovi kulturnog turizma
4. Kulturni turisti: zahtjevi turističke potražnje, identifikacija kulturno turističkih potencijala
5. Pojam, sadržaj, identitet i razvoj kulturno-turističke destinacije
6. Prezentacija baštine u kulturnom turizmu
7. Interpretacija baštine u kulturnom turizmu
8. Razvoj i klasifikacija turističkih atrakcija
9. Zajednica i kulturni turizam – kvaliteta interakcija u turizmu, kulturne razlike u turizmu
10. Turizam i prostor
11. Pojam održivosti u turizmu – zaštita baštine u kulturnom turizmu
12. Rizici upotrebe baštine u turizmu
13. Partnerstvo sektora; Mreže institucija
14. Konkurentnost kulturnog turizma
Obvezna literatura:
Preporučena:
Način polaganja ispita: pismeni ispit
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta: Provjera kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta vršit će se kombiniranjem unutrašnje i vanjske evaluacije. Unutrašnju evaluaciju činit će nastavnici i studenti. Evaluacija će se provesti metodom ankete na kraju semestra. Vanjsku evaluaciju realizirat ćemo prisustvovanjem kolega na predmetu i njihovom ocjenom predmeta i nastavnika.
Naziv kolegija: Arhitektura muzeja
Sadržaj kolegija:
Uvod: arhitektura muzeja kao osobita graditeljska vrsta; Analiza funkcija muzeja i njihov preslik u organizaciji prostora i na oblikovanje zgrade; Perspektive sagledavanja arhitekture muzeja; Povijest muzejske arhitekture – Europa i svijet; Muzejska i galerijska arhitektura u Hrvatskoj i Zagrebu; Suvremena muzejska arhitektura; Prenamijenjene zgrade za muzeje – adaptacije (Zagreb – London); Proces izgradnje nove muzejske zgrade; Važnost funkcionalnog muzeološkog programa; Tipologija prostora - zoniranje; Posebni zahtjevi mikroklime; Osvjetljenje u muzejima; Upravljanje muzejskom zgradom; Zaključak
Naslov kolegija: Marketing baštine
Naziv studija: Diplomski studij informacijskih znanosti
Naziv kolegija: Marketing baštine
Ime nastavnika: dr. sc. Darko Babić
Broj ECTS bodova: 6
Jezik: hrvatski
Izvođenje: V. godina / zimski semestar
Status kolegija: obvezatni
Oblik nastave: 2 sata predavanja i 2 sat seminara tjedno (2+2+0)
Uvjeti za upis kolegija: nema
Cilj kolegija: Omogućiti studentima da razumiju osnove upravljačke tehnike marketinga bez uobičajenih mistifikacija; osposobiti studente za osnovnu metodologiju marketinga; omogućiti da se lako snađu u dodatnoj literaturi; pokazati osnovne principe koji vladaju u formiranju proizvoda i u odnosu prema korisnicima.
Sadržaj kolegija: (po tjednima)
1. Uvodno predavanje
2. Priroda suvremenosti Priroda baštine (vrijeme, povijest)
3. Korisnici
4. Umijeće komuniciranja baštine (sredstva, načini, partneri)
5. Baštinski proizvod, Kvaliteta proizvoda, Vrsnoća u baštinskoj struci
6. Prijatelji baštine
7. Utjecaj marketinga na instituciju
8. Tehnike marketinga, Marketinški plan, Marketinška mješavina
9. Evaluacija, SWOT analiza
10. Istraživanje tržišta-korisnika
11. Tehnike i metode marketinga
12. Planiranje i programiranje baštinskih institucija
13. Baština u marketingu mjesta i markiranju
14. Baština u stvaranju destinacija
Obvezna literatura:
Preporučena:
Način polaganja ispita: pismeni ispit
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta : Provjera kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta vršit će se kombiniranjem unutrašnje i vanjske evaluacije. Unutrašnju evaluaciju činit će nastavnici i studenti. Evaluacija će se provesti metodom ankete na kraju semestra. Vanjsku evaluaciju realizirat ćemo prisustvovanjem kolega na predmetu i njihovom ocjenom predmeta i nastavnika.
Naziv kolegija: Upravljanje u muzejima
Sadržaj:
Kulturna politika zemlje i odnos prema muzejima i ostalim institucijama baštine; Ustanove, službe i udruženja nadležna za muzeje u Hrvatskoj; Muzejsko i baštinsko zakonodavstvo; Tipologija muzeja; Pojam mreže muzeja i matičnosti;
Pojam i teorija(e) upravljanja, funkcije upravljanja i njihova primjena na svijet muzeja;
Planiranje u svijetu muzeja: oblikovanje poslanja i postavljanje ciljeva; Strateško planiranje;
Organiziranje: organizacijska struktura muzeja, struktura osoblja; Razine upravljanja: upravno vijeće-ravnatelj-osoblje;
Upravljanje osobljem: zapošljavanje i obrazovanje osoblja - muzejska profesija, volonteri; Vođenje - motiviranje, komuniciranje; Kontroliranje - mjerenje učinkovitosti i kvalitete muzejskog rada; Upravljanje financijama; Zaključak
Naziv kolegija: Muzejska edukacija
Ime nastavnika: Željka Miklošević
Broj ECTS bodova: 3
Jezik: hrvatski
Status kolegija: izborni
Oblik nastave: 1 sata predavanja i 1 sat seminara tjedno (1+1+0)
Uvjeti za upis kolegija: nema uvjeta
Cilj kolegija: Upoznavanje studenata s višestrukim teorijskim okvirima muzejske edukacije; upoznavanje i osposobljavanje studenata za primjenjivanje teorijskog znanja o muzejskoj edukaciji u praksi kroz opise, analizu i diskusiju o primjerima iz muzeja te izradu novih edukacijskih programa ili adaptacija postojećih muzejskih sadržaja.
Sadržaj kolegija: (po tjednima)
1. Uvodno predavanje, važnost edukacije u muzeju kao kulturnoj instituciji, profesija muzejskog pedagoga u HR i izvan nje
2. Muzejska edukacija u suvremenom svijetu, post-moderni društveni diskursi i edukacija
3. Teorije učenja i podučavanja, edukacija i teorije razvoja; formalno, neformalno i informalno učenje
4. Podučavanje temeljeno na muzejskom predmetu, modeli muzejske edukacije (transmisijski i konstuktivistički model)
5. Edukacijski oblici za različite vrste posjetitelja – individualni i grupni, djeca, tinejdžeri, odrasli, osobe s invaliditetom
6. Mediji i oblici komunikacije u muzeju
7. Konteksti muzejskog iskustva – komunikacija i edukacija na izložbi
8. Edukacija kroz radionicu (strukturirani i nestrukturirani edukacijski programi)
9. Oblikovanje edukacijskih materijala – priprema za studenski individualni projekt
10.Muzeji i škole – muzejski programi za škole, partnerstva škole muzeja, priprema nastavnika za posjet školske grupe muzeju
11. Muzejska edukacija izvan muzeja, “outreach” programi, muzejska publikacija kao edukacijsko pomagalo
12. Tehnologija i muzejska edukacija na web-u
13. Prezentacija studentskih projekata i evaluacija rada na predmetu
14. Prezentacija studentskih projekata i evaluacija rada na predmetu
15. Zaključno predavanje
Obvezna literatura:
1. Eilean Hooper Greenhill. 1999. Education, communication, interpretation: towards a critical pedagogy in museums. U: The Educational Role of the Museum, E.Hooper Greenhill (ur.), 3 - 27. London: New York: Routledge
2. Eilean Hooper Greenhill. 1999. Communication in theory and practice. U: The Educational Role of the Museum, E.Hooper Greenhill (ur.), 28-43. London: New York: Routledge
3. John H. Falk, Lynn D. Dierking i Marianna Adams. 2006. Living in a Learning
Society: Museums and Free-choice Learning. U: A Companion to Museum Studies,
Sharon Macdonald (ur), 323 -339. Blackwell Publishing Ltd
4. Milutinović, Jovana. 2003. Humanistički pristup vaspitno obrazovnoj ulozi muzeja, Novi Sad: Vršac:Savez pedagoških društava Vojvodine, Viša škola za vaspitače, 111 – 133
5. EunJung Chang. 2006. Interactive Experience and Contextual Learning in Museums. Studies in Art Education. A Journal of Issues and Resarch, 47,2, 170-186
6. C. Olivia Frost. 2002. When the Object is Digital: Properties of Digital Surrogate
Objects and Implications for Learning. U:Perspectives on Object-Centered Learning
in Museums, Scott G. Paris (ur.), 79-94. Mahwah: New Jersey: London: Lawrence Erlraum Associates, Publishers
7. Tim Caulton. 2006. Hands-on Exhibitions. Managing interactive museums and science centres. London: New York: Routledge, 17 – 36
8. Marianna Adams, Jessica Luke i Theano Moussouri. 2004. Interactivity: Moving Beyond Terminology. Curator 47,2, 155 – 169
Preporučena:
1. John H. Falk, Lynn D. Dierking. 1992. The museum experience. Washington, D.C.: Whalesback Books,
2. Lisa C. Roberts.1997. From knowledge to narrative: educators and the changing museum, Washington: London: Smithsonian Institution Press
3. Informatica Museologica – Edukacija u muzejima, 28. (1/4) 1997, Zagreb: Muzejski dokumentacijski centar
4. Skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem, Zagreb : Hrvatsko muzejsko društvo, 2002, 2006, 2008
Način polaganja ispita: kolokvij + seminarski rad
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta: Provjera kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta vršit će se evaluacijom sljedećih elemenata: aktivnosti na satu, praktičnog rada, seminarskog rada i kolokvija. Tijekom nastave studenti će vršiti samo-evaluaciju .
ECIL
Europska konferencija o informacijskoj pismenosti - European Conference on Information Literacy (ECIL) serija je konferencija koju organiziraju Odsjek za upravljanje informacijama Sveučilišta Hacettepe iz Ankare, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Međunarodno udruženje za informacijsku pismenost (InLitAs).