Naslovnica

Naziv kolegija: Kulturni turizam

Ime nastavnika: Željka Miklošević

Broj ECTS bodova: 3

Jezik: hrvatski
Status kolegija: obvezatni - izborni
Oblik nastave: 1 sata predavanja i 1 sat seminara tjedno (1+1+0)

Uvjeti za upis kolegija: nema uvjeta

Cilj kolegija: Spoznati osnovne odnose između gospodarske djelatnosti turizma i muzeologije; razumjeti osnovne pojmove kulturnog turizma; na povijesnoj razini upoznati se s razvojem kulturnog turizma u svijetu i u Hrvatskoj; na praktičnoj razini upoznati se s postojećim kulturno-turističkim atrakcijama, organizacijama i institucijama koje se bave razvojem kulturnog turizma.

 

Sadržaj kolegija: (po tjednima)
1. Pojam turizma;
Pojam kulturnog turizma
2.
Povijestturizma
3. Oblici
turizama- osnovni vidovi kulturnog turizma
4.
Kulturni turisti: zahtjevi turističke potražnje, identifikacija kulturno turističkih potencijala
5.
Pojam, sadržaj, identitet i razvoj kulturno-turističke destinacije
6.
Prezentacija baštine u kulturnom turizmu
7.
Interpretacija baštine u kulturnom turizmu
8.
Razvoj i klasifikacija turističkih atrakcija
9.
Zajednica i kulturni turizam – kvaliteta interakcija u turizmu, kulturne razlike u turizmu
10.
Turizam i prostor
11.
Pojam održivosti u turizmu – zaštita baštine u kulturnom turizmu
12.
Rizici upotrebe baštine u turizmu
13.
Partnerstvo sektora; Mreže institucija
14.
Konkurentnost kulturnog turizma

 

Obvezna literatura:

  1. McKercher, B. Du Cros Hilary. Cultural tourism. Claredon Press, Oxford, 2002.
  2. Strategija za razvoj kulturnog turizma RH, Institut za turizam Zagreb, 2003.

 

Preporučena:

  1. Diekman, Anya. Zaštita graditeljske baštine nasuprot turizmu: Belgijsko istraživanje.TURIZAM, 2002., str. 267.-284.
  2. Pasakova, M. Životni ciklus destinacije povijesnog grada. TURIZAM, 2002, str. 251.-266.

Način polaganja ispita: pismeni ispit

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta: Provjera kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta vršit će se kombiniranjem unutrašnje i vanjske evaluacije. Unutrašnju evaluaciju činit će nastavnici i studenti. Evaluacija će se provesti metodom ankete na kraju semestra. Vanjsku evaluaciju realizirat ćemo prisustvovanjem kolega na predmetu i njihovom ocjenom predmeta i nastavnika.

Naziv kolegija: Arhitektura muzeja

Sadržaj kolegija:


Uvod: arhitektura muzeja kao osobita graditeljska vrsta; Analiza funkcija muzeja i njihov preslik u organizaciji prostora i na oblikovanje zgrade; Perspektive sagledavanja arhitekture muzeja; Povijest muzejske arhitekture – Europa i svijet; Muzejska i galerijska arhitektura u Hrvatskoj i Zagrebu; Suvremena muzejska arhitektura; Prenamijenjene zgrade za muzeje – adaptacije (Zagreb – London); Proces izgradnje nove muzejske zgrade; Važnost funkcionalnog muzeološkog programa; Tipologija prostora - zoniranje; Posebni zahtjevi mikroklime; Osvjetljenje u muzejima; Upravljanje muzejskom zgradom; Zaključak

Naslov kolegija: Marketing baštine
Naziv studija: Diplomski studij informacijskih znanosti
Naziv kolegija: Marketing baštine

Ime nastavnika: dr. sc. Darko Babić

Broj ECTS bodova: 6

Jezik: hrvatski

Izvođenje: V. godina / zimski semestar
Status kolegija: obvezatni
Oblik nastave: 2 sata predavanja i 2 sat seminara tjedno (2+2+0)

Uvjeti za upis kolegija: nema

Cilj kolegija: Omogućiti studentima da razumiju osnove upravljačke tehnike marketinga bez uobičajenih mistifikacija; osposobiti studente za osnovnu metodologiju marketinga; omogućiti da se lako snađu u dodatnoj literaturi; pokazati osnovne principe koji vladaju u formiranju proizvoda i u odnosu prema korisnicima.

 

Sadržaj kolegija: (po tjednima)
1. Uvodno predavanje

2. Priroda suvremenosti Priroda baštine (vrijeme, povijest)

3. Korisnici

4. Umijeće komuniciranja baštine (sredstva, načini, partneri)

5. Baštinski proizvod, Kvaliteta proizvoda, Vrsnoća u baštinskoj struci

6. Prijatelji baštine

7. Utjecaj marketinga na instituciju

8. Tehnike marketinga, Marketinški plan, Marketinška mješavina

9. Evaluacija, SWOT analiza

10. Istraživanje tržišta-korisnika

11. Tehnike i metode marketinga

12. Planiranje i programiranje baštinskih institucija

13. Baština u marketingu mjesta i markiranju

14. Baština u stvaranju destinacija

 

Obvezna literatura:

  1. Kotler, Philip & Kotler, Neil. Museum Strategy and Marketing. San Francisco : Jossey-Bass, 1998  (ili 2nd edition iz 2008.)
  2. Sue Runyard ; Ylva French. The marketing and public relations handbook for museums, galleries and heritage attractions. Altamira Press, 2000.
  3. Richard Sandell & Robert R. Janes (ur.) Museum management and marketing. Routledge : Oxon-New York, 2007.
  4. Šola, Tomislav. Marketing u muzejima, ili o vrlini i kako je obznaniti. Zagreb: Hrvatsko muzejsko društvo, 2001.
  5. Lord, Barry; Lord, Gail Dexter. The Manual of Museum Planning. Altamira Press, 2000.

 

Preporučena:

  1. Morgan, Nigel; Prichard, Annette; Pride, Roger. Destination Branding. Oxford. Butterworth and Heinemann. 2002.
  2. Beigberder, Federic. 129,90kn. Zagreb. OceanMore. 2003.
  3. Barsamiam, David; Chomsky, Noam. Propaganda i javno mišljenje. Zagreb. Tridvajedan. 2001.

 

 

Način polaganja ispita: pismeni ispit

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta : Provjera kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta vršit će se kombiniranjem unutrašnje i vanjske evaluacije. Unutrašnju evaluaciju činit će nastavnici i studenti. Evaluacija će se provesti metodom ankete na kraju semestra. Vanjsku evaluaciju realizirat ćemo prisustvovanjem kolega na predmetu i njihovom ocjenom predmeta i nastavnika.

Naziv kolegija: Upravljanje u muzejima

Sadržaj:
Kulturna politika zemlje i odnos prema muzejima i ostalim institucijama baštine; Ustanove, službe i udruženja nadležna za muzeje u Hrvatskoj; Muzejsko i baštinsko zakonodavstvo; Tipologija muzeja; Pojam mreže muzeja i matičnosti;
Pojam i teorija(e) upravljanja, funkcije upravljanja i njihova primjena na svijet muzeja;
Planiranje u svijetu muzeja: oblikovanje poslanja i postavljanje ciljeva; Strateško planiranje;
Organiziranje: organizacijska struktura muzeja, struktura osoblja; Razine upravljanja: upravno vijeće-ravnatelj-osoblje;
Upravljanje osobljem: zapošljavanje i obrazovanje osoblja - muzejska profesija, volonteri; Vođenje - motiviranje, komuniciranje; Kontroliranje - mjerenje učinkovitosti i kvalitete muzejskog rada; Upravljanje financijama; Zaključak

Naziv kolegija: Muzejska edukacija

Ime nastavnika: Željka Miklošević

Broj ECTS bodova: 3

Jezik: hrvatski
Status kolegija: izborni
Oblik nastave: 1 sata predavanja i 1 sat seminara tjedno (1+1+0)

Uvjeti za upis kolegija: nema uvjeta

Cilj kolegija:
Upoznavanje studenata s višestrukim teorijskim okvirima muzejske edukacije; upoznavanje i osposobljavanje studenata za primjenjivanje teorijskog znanja o muzejskoj edukaciji u praksi kroz opise, analizu i diskusiju o primjerima iz muzeja te izradu novih edukacijskih programa ili adaptacija postojećih muzejskih sadržaja.

 

Sadržaj kolegija: (po tjednima)

1. Uvodno predavanje, važnost edukacije u muzeju kao kulturnoj instituciji, profesija muzejskog pedagoga u HR i izvan nje

2. Muzejska edukacija u suvremenom svijetu, post-moderni društveni diskursi i edukacija

3. Teorije učenja i podučavanja, edukacija i teorije razvoja; formalno, neformalno i informalno učenje

4. Podučavanje temeljeno na muzejskom predmetu, modeli muzejske edukacije (transmisijski i konstuktivistički model)

5. Edukacijski oblici za različite vrste posjetitelja – individualni i grupni, djeca, tinejdžeri, odrasli, osobe s invaliditetom

6. Mediji i oblici komunikacije u muzeju

7. Konteksti muzejskog iskustva – komunikacija i edukacija na izložbi

8. Edukacija kroz radionicu (strukturirani i nestrukturirani edukacijski programi)

 

9. Oblikovanje edukacijskih materijala – priprema za studenski individualni projekt

10.Muzeji i škole – muzejski programi za škole, partnerstva škole muzeja, priprema nastavnika za posjet školske grupe muzeju

11. Muzejska edukacija izvan muzeja, “outreach” programi, muzejska publikacija kao edukacijsko pomagalo

12. Tehnologija i muzejska edukacija na web-u

13. Prezentacija studentskih projekata i evaluacija rada na predmetu

14. Prezentacija studentskih projekata i evaluacija rada na predmetu

15. Zaključno predavanje

 

Obvezna literatura:

1. Eilean Hooper Greenhill. 1999. Education, communication, interpretation: towards a critical pedagogy in museums. U: The Educational Role of the Museum, E.Hooper Greenhill (ur.), 3 - 27. London: New York: Routledge

2. Eilean Hooper Greenhill. 1999. Communication in theory and practice. U: The Educational Role of the Museum, E.Hooper Greenhill (ur.), 28-43. London: New York: Routledge

3. John H. Falk, Lynn D. Dierking i Marianna Adams. 2006. Living in a Learning

Society: Museums and Free-choice Learning. U: A Companion to Museum Studies,

Sharon Macdonald (ur), 323 -339. Blackwell Publishing Ltd

4. Milutinović, Jovana. 2003. Humanistički pristup vaspitno obrazovnoj ulozi muzeja, Novi Sad: Vršac:Savez pedagoških društava Vojvodine, Viša škola za vaspitače, 111 – 133

5. EunJung Chang. 2006. Interactive Experience and Contextual Learning in Museums. Studies in Art Education. A Journal of Issues and Resarch, 47,2, 170-186

6. C. Olivia Frost. 2002. When the Object is Digital: Properties of Digital Surrogate

Objects and Implications for Learning. U:Perspectives on Object-Centered Learning

in Museums, Scott G. Paris (ur.), 79-94. Mahwah: New Jersey: London: Lawrence Erlraum Associates, Publishers

7. Tim Caulton. 2006. Hands-on Exhibitions. Managing interactive museums and science centres. London: New York: Routledge, 17 – 36

8. Marianna Adams, Jessica Luke i Theano Moussouri. 2004. Interactivity: Moving Beyond Terminology. Curator 47,2, 155 – 169

 

 

 

 

 

Preporučena:

1. John H. Falk, Lynn D. Dierking. 1992. The museum experience. Washington, D.C.: Whalesback Books,

2. Lisa C. Roberts.1997. From knowledge to narrative: educators and the changing museum, Washington: London: Smithsonian Institution Press

3. Informatica Museologica – Edukacija u muzejima, 28. (1/4) 1997, Zagreb: Muzejski dokumentacijski centar

4. Skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem, Zagreb : Hrvatsko muzejsko društvo, 2002, 2006, 2008

 

 

Način polaganja ispita: kolokvij + seminarski rad

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta: Provjera kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta vršit će se evaluacijom sljedećih elemenata: aktivnosti na satu, praktičnog rada, seminarskog rada i kolokvija. Tijekom nastave studenti će vršiti samo-evaluaciju .