Naslovnica

Akademska godina 2016-2017

Projekti društveno korisnog učenja

 

Projekt 1: Siguran frend uvijek je trend!

Projekt je osvojio Rektorovu nagradu za društveno koristan rad u akademskoj i široj zajednici u ak. god. 2016./2017.

Poveznica: http://www.unizg.hr/fileadmin/rektorat/Istrazivanja/Znanstvena_postignuca/Nagrade/Rektorova/2016_2017_srpanj_RN_nagradeni_radovi.pdf

Projekt je realiziran s OŠ Rapska. Misija projekta bilja je održati učenicima edukativne radionice o zaštiti na Internetu te ih na njima zanimljiv i jasan način podučiti o sigurnosti na Internetu, s naglaskom na društvene mreže i odgovorno ponašanje na Internetu. Vizija projekta bila je podizati svijest učenika, nastavnika i roditelja o sigurnosnim problemima i mogućnostima zaštite na Internetu. Budući da u nastavnom planu i programu  nije zastupljena tema o sigurnosti i zaštiti na Internetu, studenti su u suradnji s nastavnicom informatike OŠ Rapska izradili odgovarajuće materijale te u nastavi pokušali na što zanimljiviji način djeci prenijeti najvažnije informacije o zaštiti i predstavljanju na Internetu te ih upozoriti na opasnosti.

Poveznica na video: https://youtu.be/RMvFwezEHaI

Poveznica na Prezi prezentaciju: https://prezi.com/ilrh0jbajsc_/siguran-frend-uvijek-je-trend/

 

Projekt 2: Informacijske radionice za učenike osnovnih škola

Projekt je realiziran sa školom Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici. Cilj projekta bio je potaknuti učenike osnovnih škola da pretražuju internet i koriste društvene medije na odgovoran način i uz oprez te da ih se pouči radu na ISSUE platformi.

Poveznica na Prezi prezentaciju: https://prezi.com/adl5fgwyggti/informacijska-radionica/

Poveznica na video: https://youtu.be/ZNgls_6ZFvM

 

Projekt 3: Digitalna obrada fotografije za djecu osnovne škole

Projekt je realiziran s knjižnicom Augusta Cesarca.  Prvi cilj ovog projekta bio je podučiti i upozoriti osnovnoškolsku djecu da slike na naslovnicama časopisa nisu stvarna mjera ljepote i da su fotografije slavnih osoba obrađene od čitavog niza stručnjaka te da je ta "umjetna ljepota "nerealna. Na taj način studenti su htjeli poboljšati samopouzdanje i samopoštovanje djece u višim razredima osnovnih škola, koji su u adolescentnoj dobi vrlo osjetljivi na svoj vanjski izgled i stalno su izloženi pritisku medija i fotografija "savršenih" muškaraca i žena koje nameću osjećaj inferiornosti. Drugi cilj projekta bio je predstaviti "svijetlu" stranu alata za obradu fotografija kroz praktične radionice za djecu gdje su djeca kreirala različite pozivnice i letke, usvajajući vještine koje im mogu biti korisne tijekom njihovog budućeg obrazovanja.

Poveznica na video: https://youtu.be/xabbkgpZTN0

Poveznica na Prezi prezentaciju: https://prezi.com/p0qxoopftap1/dku/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

 

Projekt 4: TOOROOM- VIRTUALNA ŠETNJA Klubom mladih Velika Gorica

Projekt je realiziran s Klubom mladih u Velikoj Gorici.  Rezultati ankete koju su organizirali mladi i članovi alternativne scene Velika Gorica pokazali su da mladim ljudima u gradu Velika Gorica (15 - 29 godina starosti) nedostaju alternativna mjesta za izlazak, besplatne edukativne radionice i raspravljački klub te druga kulturna, sportska i društvena događanja. Kako bi se zadovoljile potrebe tih mladih, gradonačelnik je potaknuo otvaranje Kluba mladih.

U ovom projektu studenti su izradili prijedlog TOOROOM-a koji promovira i potiču mlade ljude u Velikoj Gorici da posjete svoj Klub mladih. Studenti su imali cilj pomoći gradu i lokalnoj zajednici u podizanju svijesti o postojanju takvog korisnog mjesta među što većim brojem mladih ljudi.

Poveznica na video: https://youtu.be/alYf1qAR5sE

Poveznica na Prezi prezentaciju: https://prezi.com/doq35psc1l8s/vr-tooroom/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

 

Projekt 5: Informacijska pismenost kao ključni atribut za cjeloživotno učenje

Projekt je realiziran s dječjom knjižnicom Marina Držića i osnovnom školom Marina Držića. Cilj projekta bio je provoditi radionice informatičke pismenosti učenicima osnovnih škola u dobi od 10 do 12 godina, a posebno ih podučiti kako tražiti i vrednovati informacije, prezentirati stečena znanja i zaštititi se na Internetu.

Poveznica na video: https://youtu.be/ITk-U7CGnWk

Poveznica na Prezi prezentaciju: https://prezi.com/1dqsovkmnpjb/drustveno-korisno-ucenje-radionice-informacijske-pismenosti-20162017/

 

Projekt 6: Cronauti

Projekt je realiziran s knjižnicom Dugave. Specifični ciljevi projekta bili su poboljšati znanje osnovnoškolaca o online interaktivnim alatima i zamijeniti tradicionalne alate koje su djeca ranije koristila (kao što su PowerPoint prezentacije) s online alatima koji omogućuju veću interaktivnost u prijenosu multimedijskih poruka (npr. Prezi , SMoR i Mindomo).

Poveznica na video: https://youtu.be/RuLKr0LyfN0

Poveznica na Prezi prezentaciju: https://prezi.com/gcmuad_il2ff/projekt-cronauti-klub-iz-i-i-radionice-multimedijskog-opismenjavanja/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

 

Projekt 7: Socijalno uključivanje starijih osoba s rizikom od društvene izolacije

Projekt je realiziran s Obiteljskim domom za starije i nemoćne Smrekar.  Projektni je plan bio izraditi i implementirati radionice informatičke pismenosti u domu za starije osobe, s ciljem pomoći starijim osobama kojima prijeti društvena izolacija.

Stanovnici u domovima za starije osobe pripadaju grupi starijih ljudi koji su u opasnosti od društvene isključenosti zbog nedostatka znanja i nemogućnosti korištenja IKT-a. Projekt je pomogao štićenicima jedne ustanove (doma za starije i nemoćne osobe) da u određenoj mjeri steknu IKT vještine.

Studenti su zaključili da se starije osobe opiru korištenju nove tehnologije iz nekoliko razloga:

  1. a) tjelesni invaliditet (gubitak vida, loša kognitivna funkcija, podrhtavanje ruku ...)
  2. b) mentalna barijera (nelagoda zbog neznanja)
  3. c) nedostatak znanja i iskustva u korištenju novih tehnologija

Međutim, nakon radionica, njihov interes za korištenjem informacijske tehnologije porastao je iz ovih razloga:

  1. a) sposobnost da se upuste u aktivnosti koje ih vesele (kvizovi, online igre ...)
  2. b) bolji i češći kontakt s obiteljima
  3. c) znanje o aktualnim događajima
  4. d) prisjećanje na uspomene kroz pregled digitalnih fotografija
  5. e) druženje i kvalitetnije slobodno vrijeme

Poveznica na video: https://youtu.be/8Jm0TIiaJ6I

Poveznica na Prezi prezentaciju: http://prezi.com/lquzjgtrr3qh/?utm_campaign=share&utm_medium=copy 

 

Projekt 8: Informatičko opismenjavanje tražiteljica azila

Projekt je realiziran s Prihvatilištem za tražitelje azila ''Porin''. Cilj projekta bio je informatičko opismenjavanje tražiteljica azila u Zagrebu, kako bi im se pomoglo u borbi protiv socijalne isključenosti. Informatičko opismenjavanje provedeno je kroz niz radionica u Prihvatilištu za tražitelje azila ''Porin''. Upoznavanjem kultura tražiteljica azila koje su vrlo različite od njihovih vlastitih, studenti su se uspjeli riješiti predrasuda koje su imali na početku projekta, i izvijestili su na kraju projekta da su postali tolerantniji i više svjesni socijalnih problema.

Poveznica na video: https://youtu.be/mrlP9XIhFo8

Poveznica na Prezi prezentaciju: https://prezi.com/s8a06a62wdyq/rad-sa-zenama-iz-prihvatilista-za-trazitelje-azila-porin/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

Akademska godina 2015-2016

Projekti društveno korisnog učenja

Ciljevi projekata i partneri:

Prvi projekt pod nazivom Virtualna šetnja kroz muzej realiziran je u suradnji s Tehničkim muzejem. Opći problem navedene partnerske institucije, pa tako i temelj ovog projekta, jest relativna nezainteresiranost mlađih generacija za muzej kao obrazovnu instituciju. Stvaranjem sadržaja dostupnog na internetu, koju je bez dvojbe najutjecajniji medij među mladima, moguće je povećanje interesa mladih za muzeje. S obzirom na njihovu prilagođenost virtualnom svijetu i novim tehnologijama, mogućnost istraživanja muzeja preko ekrana im je zasigurno privlačna, stoga je glavna motivacija iza ovog projekta približavanje muzeja preko suvremenih tehnologija.Izložba Abeceda novca koju su studenti digitalizirali tijekom izrade projekta ima ograničeno trajanje, te je namijenjena uglavnom mladima, stoga je bila idealna za izradu projekta u odnosu na opći problem muzeja. Osim toga, digitalizacijom ove izložbe omogućeno je muzeju i posjetiteljima da dožive izložbu i nakon što više ne bude dostupna za javnost.

Projekt je opisan na Google stranici: https://sites.google.com/site/virtualnasetnjaabecedanovcadku/home  i u Preziju: http://prezi.com/jonoc-rhfbd9/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share 

 

Drugi projekt pod nazivom Od fotografije do 3D objekta kao osnovni cilj imao je upoznati učenike srednje Škole primijenjene umjetnosti i dizajna Zagreb sa alatima za obradu slike te stvaranja 3D modela, ali i približiti im pojam medijske, odnosno multimedijske pismenosti. Partner na projektu je bila udruga Kurziv- platforma za pitanja kulture, medija i društva. u suradnji sa Školom primijenjene umjetnosti i dizajna Zagreb. Također, jedan od ciljeva projekta bio je razviti kritičku svijest mladih u pogledu manipulacije slikom, videom i medijima općenito.

Projekt je opisan u Preziju: https://prezi.com/ujsol0k_zx3n/od-fotografije-do-3d-objekta/

 

Treći projekt pod nazivom Klub čitanja i kreativna radionica u Domu A.G. Matoš  kao osnovni cilj imao je probuditi u zrelije djece s neadekvatnom roditeljskom skrbi zanimanje za knjigu; potaknuti kreativnost te pokazati djeci korisnost računala i interneta.

Projekt je opisan u Preziju: https://prezi.com/ujsol0k_zx3n/od-fotografije-do-3d-objekta/ i na Google site-u: https://sites.google.com/site/dkuradionica/home

 

Četvrti projekt pod nazivom Dječji čitateljski klub pružio je učenicima drugih razreda prve osnovne škole Dugave priliku da sudjeluju u kreativnoj radionici obrade lektire u prostoru knjižnice. Nadalje, cilj je bio ukazati učenicima drugih razreda osnovne škole potrebu za sudjelovanjem u programima knjižnica, upoznati ih s ulogom koju knjižnica ima u lokalnoj zajednici, podučiti ih o važnosti čitanja te ih upoznati s pojmom baštine.

Projekt je dokumentiran ovdje:https://photos.google.com/share/AF1QipOFtJssWSD9oz8hcXlJYjH7z_qh-BcephlL2drSC-UPfnJiulGmGreJuEq97O_POg?key=VzF1Z2IzcGpEVV9Jd3VxTU53bFI0OUNiT3pwYTBn

 

 

Peti projekt pod nazivom Radionica Web dizajna upoznao je učenike osmih razreda osnovne škole Rapska s web dizajnom u Wordpressu, jer djeca u nastavnom planu i programu uče samo osnove html-a, ali nemaju mogućnost obraditi web dizajn u jednom od najjednostavnijih i najpopularnijih sustava za upravljanje sadržajem. Dodatno, djeca su imala priliku napraviti svoju Wordpress stranicu na specifičnu temu: "Zaštita privatnosti na Internetu", te tako na zanimljiv i pristupačan način dobiti informacije važne za sigurno korištenje interneta u toj dobi.

Projekt je opisan u Preziju:https://prezi.com/qy1ri7g1rpsm/copy-of-current-event/ i na Google site-u: https://sites.google.com/site/dkuwordpress/

. 

 

Projekt "Siguran surfer"

 

Projekt Siguran surfer izvodi grupa studenata s našeg Odsjeka. Cilj projekta je edukacija učenika viših razreda osnovnih škola o sigurnosti na internetu, s naglaskom na društvene mreže. Projekt se izvodi u obliku radionice u trajanju jednog školskog sata, koji uključuje predavanje, igru (tabu) i kviz za ponavljanje gradiva te završnu evaluaciju. Reakcije učenika i nastavnika su pozitivne, učenici pokazuju zainteresiranost za temu, a potrebno je i pohvaliti razrednike razreda u kojima smo dosad bili jer su o temi sigurnosti na internetu već razgovarali s učenicima.


Do sada je projekt izveden u svih devet viših razreda OŠ Lovre pl. Matačića, u tijeku je izvođenje u OŠ Jure Kaštelana, a ovaj tjedan krećemo i u OŠ Borovje. U planu je izvođenje projekta i u drugim školama.


Projekt su kreirali i izvode ga studenti: Petra Pavlović-Šukelj, Marina Margetić, Marina Podkonjak, Ana Lukinac, Josipa Majić, Vigor Popić, Kristina Valjak,  Jana Borovčak, Martina Žugaj i voditelj projekta Denis Gaščić. Mentori su dr. sc. Tomislav Ivanjko i Ana Pongrac Pavlina.

 

Fotografije aktivnosti u sklopu projekta:

 

 

 

 

 

 

 

Akademska godina 2014-2015

Projekti društveno korisnog učenja

Ciljevi projekata i partneri:

Prvi projekt pod nazivom Projekt unapređenja i promocije usluga male knjižnice realiziran je u suradnji s Knjižnicom i čitaonicom Gračac. S obzirom da se radi o maloj knjižnici s malo osoblja (pomoćna knjižničarka i ravnatelj) i korisnika (oko 200), cilj projekta bio je: istražiti percepciju postojećih i potencijalnih korisnika Knjižnice putem ankete u Knjižnici i osnovnoj školi budući da je većina korisnika te dobi, osmisliti i realizirati novi identitet Knjižnice (izrada logoa, članske iskaznice i žiga) kako bi Knjižnica postala prepoznatljiva u lokalnoj i regionalnoj zajednici, osmisliti nove usluge te osvijestiti važnost Knjižnice kao izvora znanja i informacija kroz promociju na društvenoj mreži Facebook i putem tiskane brošure te na taj način približiti mještanima Knjižnicu i vrijednosti koje ona nudi.

Projekt je opisan na Google stranici: https://sites.google.com/site/kicgracac/ i u Preziju: https://prezi.com/mcevrv9mfgeb/knjiznica-i-citaonica-gracac/

 

Drugi projekt pod nazivom Studenti za djecu kao osnovni cilj imao je probudit svijest među mladima u Dječjem domu Antun Gustav Matoš u Zagrebu (odjel velikih skupina do 18 godina i odjel malih skupina do 14 godina) o važnosti obrazovanja te ih potaknuti na učenje, ali i naučiti ih kako doći do potrebne informacije te kako koristiti razne izvore znanja.Obzirom da se radilo o osjetljivim skupinama s velikim problemom motiviranosti i koncentracije, svijest o važnosti informatičkog opismenjivanja i o postojanju brojnih kreativnih načina izražavanja koja djeci mogu pomoći pri odabiru željenog zaposlenja, pokušala se pobuditi kroz razne kreativne radionice (izrada čestitki, plakata, straničnika za knjige, itd).

Projekt je opisan u Preziju: https://prezi.com/-b4pwzep4ygn/studenti-za-djecu/

 

 

Društveno korisno učenje na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti


Društveno korisno učenje (DKU) je nastavna metoda kojom studenti znanje i vještine stečene kroz studij primjenjuju na razvoj projekta kojim se rješava konkretan društveni problem (Mikelić Preradović, 2009).

Za razliku od studentske prakse, ovaj tip učenja ima društvenu komponentu koja približava Fakultet društvenoj okolini i daje studentima osjećaj da čine nešto dobro i pozitivno, a istovremeno stječu iskustva za svoju buduću karijeru provodeći 45 sati u semestru samostalno radeći na projektu koji im je zanimljiv i koristan. Cilj društveno korisnog učenja je pomoći studentima da uvide relevantnost svog znanja u svijetu.

DKU je eksperimentalno uvedeno na posljednjoj godini diplomskog studija Informacijskih i komunikacijskih znanosti Filozofskog Fakulteta u ak. god. 2006/07. Nakon uspješne evaluacije projekata u testnoj fazi, DKU je uvedeno u nastavni plan i program diplomskog studija u akademskoj godini 2007/08.

Izborni kolegij „Društveno korisno učenje“ (nositelj: prof.dr.sc. Nives Mikelić Preradović) u ponudi je svim studentima diplomskih studija Filozofskoga Fakulteta.

Društveno korisno učenje je 2009. postalo mjerom Nacionalnog programa za mlade (2009-2013), odobrenog od Vlade RH.


U nastavku su poveznice na popis i opis projekata prema akademskim godinama.

Akademska godina 2022-2023

Akademska godina 2021-2022 

Akademska godina 2020-2021 

Akademska godina 2019-2020

Akademska godina 2017-2018

Akademska godina 2016-2017

Akademska godina 2015-2016

Akademska godina 2014-2015

Akademska godina 2013-2014

Akademska godina 2012-2013

Akademska godina 2011-2012

Akademska godina 2009-2010

Akademske godine 2006-2007 & 2007-2008