dr. sc. Sonja Špiranec, red. prof.
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Biserka Pešec, referent
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. (+385 1) 4092-024, soba D-03
uredovno vrijeme: radnim danom od 9 do 14 sati, pauza od 11 do 11:30
Irena Kranjec, dipl. knjiž.
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. (+385 1) 4092-217
uredovno vrijeme posudbe, čitaonice i računalne učionice vidi na webu
Sve obavijesti u vezi Studija distribuiraju se putem Sustava za obavještavanje (mailing lista), a obavijesti namijenjene javnosti bit će objavljene i na mrežnim stranicama Odsjeka. Obavijesti distribuira i Referada poslijediplomskog studija (Biserka Pešec). Datumi, termini i mjesta održavanja kolegija, istraživačkih seminara, radionica, konferencija, skupnih obrana doktorskih sinopsisa i predstavljanja doktorskih tema te ostalih aktivnosti objavljeni su na mrežnoj stranici s rasporedom.
Ukoliko vam nije dodijeljen mentor savjetnik (primjerice zbog naknadnog upisa Studija) obratite se na sljedeće e-mail adrese (prof. dr. sc. Sonja Špiranec, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i doc. dr. sc. Ivan Dunđer, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.). Također se na iste e-mail adrese možete javiti za sva ostala pitanja u vezi doktorskog studija.
Izdvojeni dokumenti i poveznice
Dokumenti:
Plan, program i strategija
Tijek, ustroj i studiranje na doktorskom studiju
Ustroj programa doktorskog studija informacijskih i komunikacijskih znanosti (8. siječnja 2018.)
Prijava doktorske teme i disertacije
Procedura prijave doktorske teme (veljača 2018.)
Postupnik prijave teme doktorskoga rada, obrane doktorskoga rada i promocije (15. studenog 2016.)
Protokol obrane doktorskog rada
Etičko povjerenstvo - upute za prijavu
Etičko povjerenstvo - dodatne upute za kreiranje potrebnih dokumenata
Priznavanje ECTS bodova
Postupak priznavanja ECTS bodova iz znanstvenog rada (stari program) (4. listopada 2013.)
Upis na doktorski studij
Poveznice:
Referada poslijediplomskih studija
Vijeće poslijediplomskih studija (dnevni redovi i zapisnici)
Sveučilišni obrasci i molbe (Doctoral Forms - also available in English)
Svi dokumenti i poveznice
Program:
Ustroj programa doktorskog studija informacijskih i komunikacijskih znanosti (8. siječnja 2018.)
Arhiv:
Prijedlog Programa doktorskog studija informacijskih i komunikacijskih znanosti (15. rujna 2014.)
Plan i program Poslijediplomskog doktorskog studija informacijskih znanosti (veljača 2006.)
Administracija:
Referada poslijediplomskih studija
Vijeće poslijediplomskih studija (dnevni redovi i zapisnici)
Postupci:
Procedura prijave doktorske teme (veljača 2018.)
Postupnik prijave teme doktorskoga rada, obrane doktorskoga rada i promocije (15. studenog 2016.)
Etičko povjerenstvo - Istraživanje s ljudima (2018.)
Postupak priznavanja ECTS bodova iz znanstvenog rada (stari program) (4. listopada 2013.)
Pravilnici i pravila:
Pravilnik o doktorskim studijima na Sveučilištu u Zagrebu (pročišćeni tekst) (7. rujna 2016.)
Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o doktorskim studijima na Sveučilištu u Zagrebu (2016.)
Pravilnik o doktorskim studijima na Sveučilištu u Zagrebu (2010.)
Regulations on Doctoral Studies at the University of Zagreb (2010.) - in English
Pravilnik o znanstvenim i umjetničkim područjima, poljima i granama (pročišćeni tekst)
Pravilnik o postupku vrednovanja studijskih programa doktorskih studija Sveučilišta u Zagrebu
Pravilnik o međunarodnim dvojnim doktoratima znanosti (Sveučilište u Zagrebu)
Obrasci:
Sveučilišni obrasci i molbe (Doctoral Forms - also available in English)
Obrazac dr. sc. – 01 – Prijava teme doktorskog rada (prijava putem OBAD-a)
Obrazac dr. sc. – 02 – Ocjena teme doktorskog rada
Obrazac dr. sc. – 03 – Odluka o odobravanju teme doktorskog rada
Obrazac dr. sc. – 04 – Godišnji doktorandov izvještaj (prijava putem OBAD-a)
Obrazac dr. sc. – 05 – Godišnji mentorov izvještaj
Obrazac dr. sc. – 06 – Zahtjev za promjenu teme i/ili mentora
Obrazac dr. sc. – 07 – Zahtjev za odgodu javne obrane (prijava putem OBAD-a)
Obrazac dr. sc. – 08 – Upute za oblikovanje doktorskog rada
Obrazac dr. sc. – 08 – Upute za oblikovanje doktorskog rada (dvojni doktorat)
Obrazac dr. sc. – 09 – Godišnji izvještaj o radu studija
Obrazac dr. sc. – 10 – Izvještaj o ocjeni doktorskog rada
Obrazac dr. sc. – 11 – Zapisnik s obrane doktorskog rada– Zapisnik s obrane doktorskog rada
Protokol obrane doktorskog rada
Etički kodeksi:
Etički kodeks Sveučilišta u Zagrebu
Etički kodeks nastavnika, suradnika i znanstvenika Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Strateški dokumenti:
Strategija istraživanja, transfera tehnologije i inovacija Sveučilišta u Zagrebu
Strategija internacionalizacije Sveučilišta u Zagrebu 2014.–2025.
Strategija sustava osiguravanja kvalitete Sveučilišta u Zagrebu
Strategija studija i studiranja Sveučilišta u Zagrebu (2014.–2025.)
PhD program in Information & Communication Sciences: Research strategy 2015–2020 - in English
Brošure i informacije:
Zajedno do doktorata - Preporuke za mentore i doktorande
IDIZ-ov priručnik za mentoriranje mladih istraživača
Vodič kroz doktorske studije na Sveučilištu u Zagrebu za akademsku godinu 2018./2019.
Vodič kroz doktorske studije Sveučilišta u Zagrebu (2017./2018.)
Vodič kroz doktorski studij na Sveučilištu u Zagrebu (2011.)
Smjernice, preporuke i korisni dokumenti:
Prenosive vještine u doktorskoj izobrazbi u Hrvatskoj
Europska povelja za istraživače / Kodeks o novačenju istraživača
Raspored kolegija u I. i III. semestru (zimskom semestru) ak. godine 2014/2015
Molimo doktorande da pravovremeno prijave kolegije putem sustava Hydra kako bismo mogli dogovoriti termin održavanja nastave te rezervirati prikladnu dvoranu. U svakom semestru doktorandi trebaju upisati, odslušati i položiti po 3 kolegija (nema razlike između izbornih i obveznih kolegija, s obzirom da svaki kolegij nosi po 10 ECTS bodova).
Rbr. | Naziv kolegija (nastavnik) |
Datum, termin i mjesto održavanja nastave (napomena) |
1 |
Masovni mediji i digitalno doba dr. sc. Nada Zgrabljić Rotar |
27.11.2014. od 17-18 sati - konzultativno (dolazak potvrditi e-poštom predmetnom nastavniku), Infolab 04.12.2014. od 17-18 sati - konzultativno (dolazak potvrditi e-poštom predmetnom nastavniku), Infolab |
2 |
Masovni mediji, masovna kultura i identitet dr. sc. Nada Zgrabljić Rotar |
12.12.2014. u 18 sati, A-308 |
3 |
Izvori i karakteristike umrežene znanosti dr. sc. Radovan Vrana |
12.12.2014. u 18 sati, A-212a |
4 |
Upravljanje i marketing baštine dr. sc. Tomislav Šola |
16.01.2015. od 17-20 sati, A-308 |
5 |
Očuvanje autentičnosti elektroničkog gradiva dr. sc. Hrvoje Stančić |
16.01.2015. od 17-20 sati, 17.01.2015. od 9-13 sati, A-104 |
6 |
Baština i razvoj dr. sc. Tomislav Šola |
17.01.2015. od 9-13 sati, A-308 |
7 |
Uvod u znanstveno istraživački rad dr. sc. Jadranka Lasić Lazić |
17.01.2015. od 10-14 sati, A-104 |
8 |
Istraživanje korisnika u području baštine dr. sc. Žarka Vujić |
23.01.2015. od 17-20 sati, A-308 ODGOĐENO 30.01.2015. od 17:30 sati, 31.01.2015. od 10 sati, A-308 (PRVI TERMIN) 07.03.2015. od 10-13 sati, A-308 (DRUGI TERMIN) |
9 |
Enciklopedistika dr. sc. Damir Boras, dr. sc. Zdenko Jecić |
24.01.2015. od 10-14 sati, A-308 |
10 |
Istraživačke metode dr. sc. Vjekoslav Afrić |
30.01.2015. od 17:30 sati, 31.01.2015. od 9-14 sati, A-104 |
11 |
Informacijska etika dr. sc. Aleksandra Horvat |
06.02.2015. od 17-20 sati, 07.02.2015. od 10 sati, A-308 |
12 |
Semiotika u masovnom komuniciranju dr. sc. Danijel Labaš |
13.02.2015. od 17-20 sati, 14.02.2015. od 10 sati, A-104 |
13 |
Multimedij i instrukcijski dizajn dr. sc. Tomislava Lauc |
13.02.2015. od 17-20 sati, 14.02.2015. od 10-13 sati, Infolab |
14 |
Teorija oblikovanja baza podataka dr. sc. Vladimir Mateljan |
13.02.2015. od 17-20 sati, 14.02.2015. od 10 sati, A-308 KONZULTATIVNO svi zainteresirani doktorandi trebaju se e-mailom javiti predmetnom nastavniku |
15 |
Digitalizacija kulturne baštine dr. sc. Damir Boras |
20.02.2015. od 17-20 sati, 21.02.2015. od 10-14 sati, A-104 |
16 |
Automatsko sažimanje teksta dr. sc. Nives Mikelić Preradović |
20.02.2015. od 17-20 sati, 21.02.2015. od 10 sati, Infolab |
17 |
Integrirani informacijski sustavi (IIS) - opis kolegija dr. sc. Ljerka Luić |
27.02.2015. od 17-20 sati, 28.02.2015. od 9-13 sati, A-308 |
18 |
Novi trendovi u medijskoj i komunikacijskoj teoriji - opis kolegija dr. sc. Zrinjka Peruško |
13.03.2015. od 17-20 sati, 14.03.2015. od 10 sati, A-308 |
19 |
Teorija masovnog komuniciranja dr. sc. Stjepan Malović |
20.03.2015. od 17-20 sati, 21.03.2015. od 10 sati, A-308 |
Molimo doktorande da putem sustava Hydra prijave kolegije. Upute za upis kolegija možete pronaći ovdje.
Ukoliko se prijavi manje od 5 doktoranada nastava na kolegiju će se izvoditi konzultativno.
Zbog mogućih promjena molimo vas da provjerite raspored prije dolaska na predavanja.
Raspored kolegija, radionica i konferencija u ak. godini 2015/2016
Molimo doktorande da pravovremeno prijave kolegije, radionice i konferencije putem sustava Hydra kako bismo mogli dogovoriti termine održavanja nastave, radionica i konferencija te rezervirati prikladnu dvoranu. U svakom semestru doktorandi trebaju upisati, odslušati i položiti po 3 kolegija (nema razlike između izbornih i obveznih kolegija, s obzirom da svaki kolegij nosi po 10 ECTS bodova).
Raspored u I., III. i V. semestru (zimskom semestru) |
||
Rbr. |
Naziv kolegija (nastavnik) |
Datum, termin i mjesto održavanja nastave (napomena) |
1 |
Logičko oblikovanje baza podataka prof. dr. sc. Vladimir Mateljan prof. dr. sc. Ladislav Novak (gostujući profesor) |
11.12.2015. od 18-20 sati, Infolab |
2 |
Uvod u znanstveno istraživački rad prof. dr. sc. Jadranka Lasić Lazić prof. dr. sc. Sonja Špiranec prof. dr. sc. Mihaela Banek Zorica |
11.12.2015. od 18-20 sati, A-308 |
3 |
Izvori i karakteristike umrežene znanosti prof. dr. sc. Radovan Vrana |
11.12.2015. od 18-20 sati, A-309 |
4 |
Teorija masovnog komuniciranja prof. dr. sc. Stjepan Malović |
12.12.2015. od 10-18 sati, A-309 |
5 |
Masovni mediji, masovna kultura i identitet prof. dr. sc. Nada Zgrabljić Rotar |
12.12.2015. od 10-18 sati, A-308 |
6 |
Digitalizacija kulturne baštine prof. dr. sc. Damir Boras |
12.12.2015. od 9-12 sati, Infolab |
7 |
Računalna sinteza govora prof. dr. sc. Nikolaj Lazić |
12.12.2015. od 13-18 sati, Infolab |
8 |
Epistemologija informacijske znanosti prof. dr. sc. Miroslav Tuđman |
12.12.2015. od 10-12 sati, A-104 odgođeno 19.12.2015. od 10-12 sati, A-308 nije održano 23.04.2016. od 10 sati, Infolab novi termin |
9 |
Semiotika u masovnom komuniciranju |
15.01.2016. od 17-20 sati, A-308 |
10 |
Automatsko sažimanje teksta prof. dr. sc. Nives Mikelić Preradović |
16.01.2016. od 10-17 sati, A-308 |
11 |
Društvena povijest vizualnih medija doc. dr. sc. Viktorija Car |
23.01.2016. od 10-18 sati, Infolab konzultativno (daljnji dogovori putem e-maila) |
12 |
Baština u okružju informacijskih tehnologija: odabrane teme doc. dr. sc. Goran Zlodi |
29.01.2016. od 17-20 sati, Infolab konzultativno (daljnji dogovori putem e-maila) |
13 |
Informacijska potpora projektnom menadžmentu prof. dr. sc. Vladimir Šimović |
12.02.2016. od 17-20 sati i 13.02.2016. od 10-13 sati, Infolab odgođeno 26.02.2016. od 17-20 sati i 27.02.2016. od 10-13 sati, Infolab |
14 |
Strojno potpomognuto prevođenje - odabrane teme prof. dr. sc. Sanja Seljan |
19.02.2016. od 17-20 sati, Infolab |
15 |
Višejezični korpusi prof. dr. sc. Sanja Seljan |
20.02.2016. od 9 sati, Infolab |
16 |
Informacijska tehnologija kao temelj novih medija doc. dr. sc. Domagoj Bebić |
26.02.2016. od 17-20 sati, A-308 |
17 |
Teorija informacijskih znanosti prof. dr. sc. Miroslav Tuđman |
27.02.2016. od 10 sati, A-308 |
18 |
Multimedij i instrukcijski dizajn prof. dr. sc. Tomislava Lauc |
27.02.2016. od 10 sati, Infolab konzultativno (daljnji dogovori putem e-maila) |
19 |
Istraživačke metode prof. dr. sc. Vjekoslav Afrić |
11.03.2016. od 17-20 sati i 12.03.2016. od 10-16 sati, A-308 |
20 |
Bibliografski metapodaci - odabrane teme prof. dr. sc. Ana Barbarić |
11.03.2016. od 17-20 sati, Infolab konzultativno (daljnji dogovori putem e-maila) |
21 |
Statistički modeli na grafovima prof. dr. sc. Božidar Tepeš |
1. predavanje: 19.03.2016. od 10 sati, Infolab 2. predavanje: 02.04.2016. od 10 sati, Infolab dodatni termin |
22 |
Mobilni mediji prof. dr. sc. Mato Brautović doc. dr. sc. Domagoj Bebić |
18.03.2016. od 17-20 sati, A-308 |
23 |
Konvergencija medija prof. dr. sc. Mato Brautović doc. dr. sc. Domagoj Bebić |
19.03.2016. od 10-17 sati, A-308 |
24 |
Baština i razvoj prof. dr. sc. Tomislav Šola |
18.03.2016. od 17-20 sati, A-104 konzultativno (daljnji dogovori putem e-maila) |
Raspored u II., IV. i VI. semestru (ljetnom semestru) |
||
Rbr. |
Naziv kolegija (nastavnik) | Datum, termin i mjesto održavanja nastave (napomena) |
1 |
Etika masovnog komuniciranja prof. dr. sc. Gordana Vilović |
15.04.2016. od 17-20 sati i 16.04.2016. od 10 sati, A-308 |
2 |
Informacijska etika prof. dr. sc. Aleksandra Horvat |
22.04.2016. od 17-20 sati, A-104 |
3 |
Teorija oblikovanja baza podataka prof. dr. sc. Vladimir Mateljan |
23.04.2016. od 10 sati, A-308 konzultativno (daljnji dogovori putem e-maila) |
4 |
Planiranje procesa dugoročnog očuvanja elektroničkoga gradiva prof. dr. sc. Hrvoje Stančić |
06.05.2016. od 17-20 sati, Infolab |
5 |
Mediji i djeca doc. dr. sc. Igor Kanižaj |
06.05.2016. od 17-20 sati, A-308 |
6 |
Medijske teorije i medijske prakse prof. dr. sc. Jelena Jurišić |
07.05.2016. od 10 sati, A-104 |
7 |
Pretraživanje i vrednovanje informacija - odabrane teme prof. dr. sc. Sonja Špiranec |
13.05.2016. od 17-20 sati odgođeno 26.11.2016. od 10 sati, A-104 novi termin |
8 |
Istraživačko novinarstvo prof. dr. sc. Inoslav Bešker |
14.05.2016. od 10 sati, A-308 |
9 |
Indeksni jezici doc. dr. sc. Aida Slavić Overfield |
21.05.2016. od 10 sati, A-308 20.05.2016. od 17 sati, A-308 novi termin |
10 |
Mediji i inteligentno pretraživanje teksta prof. dr. sc. Nives Mikelić Preradović |
28.05.2016. od 10 sati, Infolab |
11 |
Knjižnice u obrazovanju prof. dr. sc. Mihaela Banek Zorica |
01.07.2016. od 17 sati, Infolab |
12 |
Istraživanje korisnika u području baštine prof. dr. sc. Žarka Vujić |
lipanj 2016. konzultativno (daljnji dogovori putem e-maila) |
13 |
Inovativne komunikacije prof. dr. sc. Ljubica Bakić Tomić |
01.07.2016. od 17 sati, A-104 |
14 |
Istraživačke metode prof. dr. sc. Vesna Lamza Posavec |
održat će se u novom zimskom semestru ak. godine 2016/2017 |
15 |
Poslovne izvjesnice |
održat će se u novom zimskom semestru ak. godine 2016/2017 |
16 |
Upravljanje informacijama i znanjem prof. dr. sc. Jadranka Lasić Lazić |
26.11.2016. od 10 sati, A-308 novi termin |
17 |
Enciklopedistika prof. dr. sc. Damir Boras |
održat će se u novom zimskom semestru ak. godine 2016/2017 |
18 |
Govor masovnih medija prof. dr. sc. Gordana Varošanec-Škarić |
09.09.2016. od 17 sati i 10.09.2016. od 10 sati, B-320 (Odsjek za fonetiku) |
Raspored radionica i konferencija |
||
Rbr. |
Naziv radionice ili konferencije | Datum, termin i mjesto održavanja radionice (napomena) |
1 |
20.02.2016. od 10:00 sati, D3 |
|
2 |
Četvrta konferencija doktoranada | 19.11.2016. od 8:00 sati, D1 |
3 |
Skupne obrane sinopsisa i predstavljanja doktorskih tema | 10.12.2016. od 8:30 sati, D1 |
Raspored iz prethodnih semestara akademske godine 2014/2015 dostupni su ovdje i ovdje. |
Molimo doktorande da putem sustava Hydra prijave kolegije, radionice i konferencije. Upute za prijavu možete pronaći ovdje. Ukoliko se prijavi manje od 5 doktoranada nastava na kolegiju će se izvoditi konzultativno.
Zbog mogućih promjena molimo vas da provjerite raspored prije dolaska na predavanja.
U ožujku 2022. godine osnovan je Savjet poslodavaca kao savjetodavno tijelo Vijeća poslijediplomskog doktorskog studija informacijskih i komunikacijskih znanosti.
U Savjet poslodavaca imenovani su predstavnici ustanova koje zapošljavaju doktorande iz znanstvenog polja informacijskih i komunikacijskih znanosti koji, na temelju iskustva i praksi na tržištu rada, svojim savjetima i aktivnostima mogu doprinijeti razvoju poslijediplomskog doktorskog studija informacijskih i komunikacijskih znanosti.
Savjet poslodavaca osnovan je se s ciljem održavanja godišnjih sastanaka na kojima bi raspravljao o mogućem unapređenju izlaznih kompetencija doktoranada i tematskih težišta doktorata. Temeljem navedenih preporuka usmjerava se studijski program i smjer rada na poslijediplomskom studiju kako bi još bolje pokrivao potrebe poslodavaca budućih doktoranada.
Savjet poslodavaca čine:
● predstavnik Hrvatskog informacijskog i dokumentacijskog društva,
● četiri predstavnika poslodavaca,
● pročelnik Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti i
● voditelj doktorskog studija informacijskih i komunikacijskih znanosti.
ECIL
Europska konferencija o informacijskoj pismenosti - European Conference on Information Literacy (ECIL) serija je konferencija koju organiziraju Odsjek za upravljanje informacijama Sveučilišta Hacettepe iz Ankare, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Međunarodno udruženje za informacijsku pismenost (InLitAs).