Informatika

Naziv kolegija: Osnove programiranja za filološka istraživanja

Nastavnik: dr. sc. Petra Bago, izv. prof.

ECTS-bodovi: 3

Jezik: hrvatski (engleski)

Trajanje: 1 semestar (1. i 3. semestar diplomskog studija)

Status: izborni za sve smjerove na FF-u (vanjska izbornost)

Oblik nastave: 1P+1V

Ispit: usmeni

 

Sadržaj:

Na kolegiju studenti će se upoznati sa statističkom obradom teksta te programskim jezikom Python. 

Cilj – opće i specifične kompetencije:

Cilj je studente upoznati s osnovnim metodama statističke obrade tekstnih podataka te s osnovama programiranja u programskom jeziku koji se primjenjuje u akademskoj zajednici i industriji. Studenti će usvojiti osnovne koncepte iz područja statističke obrade teksta. Studente će se osposobiti za samostalni razvoj jednostavnih statističkih alata za obradu teksta te za vrednovanje takvih alata. Kolegij je namijenjen svim studentima ne-matičnog preddiplomskog studija informacijskih i komunikacijsih znanosti, pogotovo studentima filoloških studija bez prethodnog iskustva u programiranju.

Obvezatna literatura:

  1. Hammond, Michael. (2020). Python for Linguists. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781108642408
  2. Python documentation. https://www.python.org/doc/
  3. Jurafsky, Daniel; Martin, James H. Speech and Language Processing (2nd Edition). Harlow : Pearson Education, 2014.
  4. Tadić, Marko. Jezične tehnologije i hrvatski jezik. Zagreb: Ex libris, 2003.
  5. Rehm, Georg, and Hans Uszkoreit. "META-NET White Paper Series: Europe’s Languages in the digital age." Heidelberg et al.: Springer, http://www.meta-net.eu/whitepapers/overview, last accessed on 1 (2012): 05-20.

 

Dodatna literatura:

  1. Bird, Steven; Klein, Ewan, Loper, Edward. Natural Language Processing with Python. O'Reilly Media, 1999.
  2. Manning, Christopher D.; Schuetze, Hinrich. Foundations of Statistical Natural Language Processing. The MIT Press, 2002.
  3. Sarkar, Dipanjan. Text analytics with Python: a practitioner's guide to natural language processing. Apress, 2019.