Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofski fakultet Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb http://inf.ffzg.unizg.hr/
Kreirajmo kulturu kolaboracije
Voditeljica radionice: dr. sc. Sanja Kišiček e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Datum i vrijeme održavanja radionice: 12.12.2019., 9:00-12:00 Filozofski fakultet, Ivana Lučića 3, Zagreb Konferencijska dvorana Knjižnice Fakulteta, 2. kat
Radionica je namijenjena svim zaposlenicima Filozofskog fakulteta i šire akademske zajednice Broj mjesta je ograničen na 50 polaznika.
Uvod – koja je tvoja uloga u kreiranju kulture kolaboracije? Mentorstvo vs. coaching Suradnja vs. kolaboracija Suradništvo vs. kolegijalnost Uspostava zajedništva (strategija obrade inspirativnog teksta)
10.00-10.45
Kolegijalna komunikacija kroz igru uloga (strategija rješavanja dileme) - 1. krug Diskusija
10.45-11.00
Pauza
11.00-11.45
Kolegijalna komunikacija kroz igru uloga (strategija rješavanja vlastite dileme) - 2. krug Diskusija
11.45-12.00
Zaključak i dodjela potvrda o sudjelovanju
KOME JE NAMIJENJENA RADIONICA? Ova je radionica namijenjena prvenstveno članovima akademske zajednice koji žele unaprijediti komunikacijske vještine i izvući maksimum iz kolegijalnih odnosa. Primjenjiva je i na druge sfere ljudske djelatnosti.
KAKO ĆETE PROCIJENITI JE LI OVA RADIONICA ZA VAS? Zapitajte se sljedeće: Nađete li se često u razgovorima u kojima se vrtite u krug, gdje se teško mičete s početne točke, a kolege iz digresije u digresiju...pa taj ego...jao! Zapetljate li se kada u dilemu iz koje nikako da se otpetljate? Ako je Vaš odgovor “DA”, dođite na radionicu i unaprijedite svoje kolegijalne odnose putem ponuđenih praktičnih komunikacijskih vještina i strategija za kolaboraciju. Razvijajmo i njegujmo kulturu kolaboracije zajedno! Veselimo se vašem odazivu!
SADRŽAJ RADIONICE Sudionici radionice radit će na razvoju komunikacijskih vještina kroz tehnike i strategije vođenja dijaloga s ciljem razvoja kolegijalnih odnosa, a u širem pogledu s ciljem kreiranja kulture kolaboracije. Voditeljica radionice dr. sc Sanja Kišiček objasnit će kako razlikuje mentorstvo od coachinga, suradnju od kolaboracije te suradništvo od kolegijalnosti i zašto vidi princip recipročnih mentorstava kao “zlatnu koku” kolaboracije. Radionica uključuje primjenu stečenih znanja. Veći dio radionice praktične je naravi, gdje će sudionici kroz igru uloga vježbati ponuđene komunikacijske tehnike i strategije, kao što su strategija obrade inspirativnog teksta za uspostavu zajedništva ili tehnika postavljanja pitanja za rješenje problema. Svi polaznici dobiti će priručnik s primjerima pitanja, kao i primjer protokola korištenih na radionici, za daljnji razvoj i uporabu u vlastitom kontekstu.
ZA PRISUSTVOVANJE... Poželjno je doći s nekom osobnom dilemom, po mogućnosti iz akademskog konteksta, kako bismo ponuđene strategije mogli odmah na licu mjesta i istestirati
O VODITELJICI: Dr. sc. Sanja Kišiček, poslijedoktorandica je na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Dobitnica je Nagrade ZNANOST Nacionalne zaklade za znanost. Kroz znanstveni rad bavi se multimedijem u obrazovanju i instrukcijskim dizajnom. Od 2016. do 2019. godine odlazi na neplaćeni dopust za vrijeme kojeg u inozemstvu (pretežno regiji Bliskom Istoka) mentorira nastavnike programa međunarodnog bakalaureata (IBO) u nastavničkim kompetencijama i integraciji tehnologije u nastavu. Surađuje i kao predavač na University of the People u okviru programa Masters in Advanced Teaching u suradnji s IBO (International Baccalaureate Organisation). Autorica je i voditeljica nekolicine radionica. Stručno se usavršavala i/ili bila voditelj stručnog usavršavanja na 40-ak domaćih i inozemnih skupova. Licencirana je voditeljica strukturiranog dijaloga putem rada s protokolima Nacionalnog školskog odbora nastavnog osoblja za provođenje obrazovne reforme u SAD-u (NSRF). Stečena znanja donosi u Hrvatsku sa snom o kulturi kolaboracije koju živi i njeguje hrvatska akademska zajednica i željom da ju promovira putem ovakvih radionica.
Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb invites you to a 3-day Workshop on how to use natural language processing tool - NooJ - in the context of digital humanities.
First call for participation: 27.6.2019. Second call for participation: 01.9.2019. Registration opened: 27.6.2019. - 17.10.19. Workshop dates: 23.10.19. - 25.10.19.
NooJ is a linguistic development environment used to formalize language on different levels:
spelling and typography,
inflexional morphology,
derivational and agglutinative morphology,
local, phrase structure and dependency grammars,
transformational grammar and
semantic analysis.
NooJ offers formal tools to create, test, fix and share linguistic resources with broad coverage, for many languages.
NooJ is used as a corpus linguistics tool to analyze text corpuses by linguists, and in Digital Humanities to carry out historical, literary, psychological or sociological analyses of corpora.
NooJ has also been integrated into many NLP applications: recognition of named entities, automatic text generation, natural language interface, conceptual search engine, automatic paraphrase production, semantic web, machine translation.
NooJ is supported by the European Community's Metashare programme, is free and open source and runs under Windows, Mac OSX, LINUX and Unix. There are language resource modules in NooJ format for more than 20 languages, including Croatian, see: www.nooj-association.org.
This workshop is particularly aimed at Master's and doctoral students and university teachers interested in
linguistics,
corpus exploration tools and
Digital Humanities applications.
Additional information
Participants are required to bring their own laptop with NooJ already installed (free download from www.nooj-association.org). During the workshop, participants can work on exercises and experiments with given texts in order to investigate various applications of NooJ. After the tutorials, informal one-on-one meetings can be arranged during which students and researchers will be helped to analyze their own texts.
Students
Students who need confirmation of attendance due to the absence from regular classes, need to register for and attend the main Lecture and at least 3 Workshops of their own personal interest.
PhD students of PDS Information and Communication Sciences will be awarded credits for attending the main Lecture and at least 3 Workshops (of their own personal interest). They are advised to contact their mentors for further instructions.
Faculty of Humanities and Social Sciences provides participation in the workshop free of charge to its students, teaching and research personnel.
Due to the limited number of places, registration is required. In the case of exceeding the number of available seets, the registrations will be accepted on the first come, first served basis. Please fill in the following form: REGISTRIRAJ ME!
Projekt READ - Recognition and Enrichment of Archival Documents Sveučilište u Zagrebu Projekt DAFF, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ICARUS Hrvatska
Radionica se održava u okviru suradnje projekta Digitalizacija arhivskog gradiva u Arhivu Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i razvitak digitalne humanistike (DAFF) i ICARUS Hrvatska
18. listopada 2018. Sveučilište u Zagrebu, Rektorat (9-12h) Filozofski fakultet, A-212a (14-17h)
Transkribus predstavlja istraživačku infrastrukturu za automatsko prepoznavanje povijesnih, rukom pisanih dokumenata. Na radionici će se prikazati rezultati najnovijeg napretka u tehnologiji računalnoga prepoznavanja rukopisne građe te objasniti kako se bilo tko može poslužiti Transkribusom za prepoznavanje dokumenata iz različitih perioda, pisanih različitim rukopisima i na različitim jezicima.
Prvi dio, koji će se održati u zgradi Rektorata Sveučilišta u Zagrebu, je organiziran u obliku predavanja. Drugi dio, koji će se odvijati na Filozofskom fakultetu u računalnoj učionici, praktičnog je karaktera i podrazumijeva rad na računalima te se preporuča da sudionici ponesu skeniranu rukopisnu građu kako bi mogli raditi na konkretnim primjerima.
9:00-9.30 Uvodno prof. dr. sc. Damir Boras, rektor Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Hrvoje Stančić, voditelj projekta DAFF prof. dr. sc. Drago Roksandić, u miru doc. dr. sc. Vlatka Lemić, predsjednica ICARUS Hrvatska
9:30-10:30 Transkribus: Revolutionising Access to Historical Documents Dr. Sebastian Colutto (University of Innsbruck, https://read.transkribus.eu/)
10:30-11:00 Pauza za kavu
11:00-12:00 Transkribus: A virtual research environment for the automated recognition and transcription of historical documents Dr. Louise Seaward (University College London)
II. dio Filozofski fakultet, računalna učionica A-212a (broj sudionika ograničen na 25, obavezna prijava na: http://bit.ly/Transkribus-FFZG)
14:00-16:00 Workshop - Learn how to use Transkribus for Handwritten Text Recognition
16:00-16:30 Pauza za kavu
16:30-17:00 Introducing DocScan and the ScanTent – Demonstration of new digitisation tools
Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva Ministarstvo uprave Republike Hrvatske Ministarstvo kulture Republike Hrvatske Hrvatski državni arhiv Hrvatsko arhivističko društvo Katedra za arhivistiku i dokumentalistiku, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Uspostava digitalnog arhiva RH Radionica o dokumentaciji i informacijama u digitalnom obliku
Voditelji radionice
Ivan Penava načelnik sektora razvoja digitalne infrastrukture i usluga u javnom sektoru Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva
prof. dr. sc. Hrvoje Stančić predstojnik Katedre za arhivistiku i dokumentalistiku Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofski fakultet potpredsjednik Hrvatskog arhivističkog društva
dr. sc. Jozo Ivanović, v. arhivist zamjenik ravnatelja Hrvatskog državnog arhiva
Valentina Cepanec Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofski fakultet
22. 11. 2018., 9-12h Filozofski fakultet
23. 11. 2018., 12-15h Hrvatski državni arhiv
Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ministarstvo uprave Republike Hrvatske i Hrvatski državni arhiv, u suradnji s Ministarstvom kulture, Hrvatskim arhivističkim društvom i Odsjekom za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, namjeravaju pokrenuti projekt izgradnje digitalnog arhiva za javnu arhivsku službu u Republici Hrvatskoj. U tom arhivu bit će pohranjene i dostupne informacije i dokumentacija svih tijela, ustanova i drugih stvaratelja javnoga arhivskog i dokumentarnog gradiva u nadležnosti državnih i drugih javnih arhiva. Time će se dati dodatni poticaj digitalizaciji poslovnih i administrativnih procesa u javnome sektoru, povećati dostupnost informacija i smanjiti troškove njihove pohrane i obrade.
Prva aktivnost inicijative je izrada upitnika (http://bit.ly/Upitnik-eDI) kojim se prikupljaju podaci o dokumentaciji i informacijama u digitalnom obliku koje se nalaze kod tijela javne vlasti ili nastaju njihovim radom. S obzirom na opsežnost i sveobuhvatnost upitnika organizira se edukacija o njegovom popunjavanju za imenovane predstavnike tijela koja su uključena u ovu fazu ispitivanja. Prikupljeni podaci poslužit će za analizu potreba na području arhiviranja digitalnih sadržaja i kao podloga za definiranje pojedinih parametara projekta.
Radionica 38 Prezentacijske vještine u arhivskoj struci
Voditelji radionice:
prof. dr. sc. Hrvoje Stančić Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofski fakultet e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Laura Bezić Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofski fakultet u Zagrebu, studentica arhivistike e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
petak, 15. lipnja 2018., Filozofski fakultet, Ivana Lučića 3, Zagreb Knjižnica – računalna dvorana na 1. katu
Radionica je besplatna i namijenjena članovima Hrvatskog arhivističkog društva. Broj mjesta je ograničen na 25 polaznika.
09.30-11.00 Uvod – zašto mi trebaju prezentacijske vještine? Tko će me slušati i zašto? Alfa i omega prezentacije Slika (PowerPoint) govori 1.000 riječi
11.00-11.20 Pauza za kavu
11.20-13.30 Skrivene poruke tona glasa Što govorim tijelom? Otjeraj strah od nastupa jednim zamahom Diskusija o temi Jesam li nešto zaboravio? Praktični zadatak u grupama
13.30-14.00 Neformalna diskusija i zaključak
14.00 Dodjela potvrda o sudjelovanju
KOME JE NAMIJENJENA RADIONICA? Ova je radionica namijenjena djelatnicima u arhivskoj struci, a njezin sadržaj može biti zanimljiv predstavnicima raznih drugih organizacija koji žele raditi na daljnjem obrazovanju djelatnika.
SADRŽAJ RADIONICE Prezentacijske vještine postale su važna kompetencija arhivista. Budući da se slika korisnika arhiva i arhivske okoline mijenja, to traži suvremene kompetencije arhivista. Dobre prezentacijske sposobnosti otvaraju mogućnosti poslovnog napretka, a one su i temelj javne slike o osobi i instituciji koju predstavlja. Sudionici radionice imat će priliku usvojiti osnove prezentacijskih vještina, tehnike pripreme za prezentiranje te uočavanje pogrešaka. Radionica uključuje praktičnu primjenu stečenih znanja.
O PREDAVAČIMA
Prof. dr. sc. Hrvoje Stančić, Predstojnik Katedre za arhivistiku i dokumentalistiku Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, autor je knjige Digitalizacija, koautor Arhivističkog rječnika te osamdesetak znanstvenih i stručnih radova iz polja informacijskih i komunikacijskih znanosti. Njegova područja znanstvenog interesa obuhvaćaju digitalizaciju i 3D digitalizaciju, sustave za upravljanje dokumentima i zapisima, digitalne arhive, dugoročnu pohranu, očuvanje autentičnosti i povjerenja u e-gradivo te blockchain. Voditelj je EU tima na međunarodnom projektu InterPARES Trust.
Laura Bezić, apsolventica diplomskoga Studija informacijskih znanosti, smjer arhivistika i Studija njemačkog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Ima iskustvo predavanja u školama stranih jezika. Članica je redakcije Facebook stranice Katedre za arhivistiku i dokumentalistiku. Stipendistica je stipendije Grada Zagreba za izvrsnost. Na trenutnom studentskom radnom mjestu zadužena je i za internu edukaciju zaposlenika.
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb Tel: 01/4092302, primanje poziva 14.00-15.30 Fax: 01/4092438 Fax Filozofskog fakulteta: 01/6156879