Osnovne informacije o kolegiju 'Praksa' za studente prijediplomskog i diplomskog studija
Cilj studentske prakse je pružiti studentima priliku za stjecanje praktičnih znanja, razvoj stručnih vještina i upoznavanje s profesionalnim okruženjem područja studija.
Prema akreditiranom studijskom programu, student je tijekom preddiplomskog i diplomskog studija dužan obaviti studentsku praksu.
Svaki studij, odnosno smjer, ima voditelja prakse koji je odgovoran za cjelokupnu proceduru, od inicijalnog dogovora sa studentom, do upisivanja ocjene u ISVU.
Zajedno stvarajmo most između obrazovanja i profesionalnog razvoja!
Suradnja između akademske zajednice i profesionalnog sektora donosi obostrane koristi – studenti dobivaju vrijedno praktično iskustvo, a institucije priliku za razmjenu znanja, inovativne perspektive i potencijalne buduće kadrove.
Praksa na prijediplomskom studiju informacijskih znanosti pruža studentima priliku da stečena teorijska znanja primijene u stvarnom radnom okruženju. Cilj prakse je osnažiti studente za buduće profesionalne izazove, omogućiti im stjecanje radnog iskustva te ih povezati s potencijalnim poslodavcima. Tijekom prakse, studenti mogu očekivati mentorstvo stručnjaka, rad na konkretnim projektima te priliku za razvoj profesionalne mreže.
📌 Voditelji
prof. dr. sc. Ana Barbarić (BIB); prof. dr. sc. Kristina Kocijan (INF - IST); izv. prof. dr. sc. Željka Miklošević (MUZ) dr. sc. Željko Trbušić (AHV);
upisati kolegij na Omegi ovisno o svom interesu i slijediti tamo navedene upute: 🔗AHV - 🔗BIB - 🔗INF - 🔗MUZ
prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava
Katedra za arhivistiku
Digitalizacija dokumentacije (priprema dokumentacije za digitalizaciju, skeniranje, indeksiranje, validacija podataka), fizička pohrana dokumentacije (tehnologije označavanja gradiva, tehnologija rukovanja sadržajem gradiva, tehnologija smještaja gradiva), izrada elaborata stanja arhivskoga gradiva i arhiva, unos i opis gradiva u digitalni repozitorij ili arhiv.
prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava
📌 Popis institucija
Institucija
Kontakt
Poslovi
PDS
DS
Arhiv Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Marija Zmajlović
Digitalizacija, obrada i organizacija arhivskog gradiva
✅
✅
Katedra za bibliotekarstvo
U svim vrstama knjižnica pod nadzorom i uz upute knjižničara-mentora studenti obavljaju stručne knjižničarske poslove te se upoznaju s cjelokupnom organizacijom rada u pojedinoj knjižnici. Ovisno o vrsti knjižnice studenti rješavaju jednostavnije korisničke upite te sudjeluju u provedbi različitih aktivnosti i programa za posjetitelje i korisnike knjižnica.
doći na orijentacijski sastanak: Detaljne upute o praksi u knjižnicama dobivaju se na orijentacijskom sastanku koji se organizira u siječnju u tekućoj akademskoj godini. Obavijest o mjestu i vremenu orijentacijskog sastanka objavljuje se na Oglasnoj ploči Odsjeka.
o Studenti koji nisu, iz opravdanih razloga, u mogućnosti prisustvovati sastanku trebaju kontaktno doći na konzultacije kod voditeljice prakse u knjižnicama prof. dr. sc. Ane Barbarić do kraja veljače u tekućoj akademskoj godini.
upisati🔗 kolegij na Omegi: studente koji su prisustvovali sastanku ili došli na konzultacije, voditeljica prakse u knjižnicama upisuje na kolegij Praksa u knjižnicama na Omegi
odabrati knjižnicu: u dogovoru s voditeljicom prakse, ovisno o preferencijama i kompetencijama studenata i mogućnostima knjižnica, odlučuje se gdje će student odraditi praksu.
Studenti se obavezno unaprijed moraju konzultirati s voditeljicom prakse A. Barbarić te se zajednički dogovara u koju će se knjižnicu student uputiti na praksu.
Ti se informacijski razgovori vode na orijentacijskom sastanku ili kontaktno na konzultacijama, a ne putem elektroničke pošte.
odraditi praksu: praksa se može obaviti u jednoj ili najviše dvije knjižnice
predati Dnevnik: Nakon obavljene prakse u knjižnicama studenti na kolegiju na Omegi predaju Dnevnik prakse te potvrdu o obavljenoj praksi, nakon čega se obavljena praksa upisuje u ISVU (Studomat)
prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava
📌 Popis institucija
Institucija
Kontakt
Poslovi
PDS
DS
Nacionalna knjižnica Narodne Specijalne Školske Visokoškolske knjižnice
Obrada i organizacija knjižnične građe
✅
✅
Katedra za istraživačku informatiku
Praksa za studente istraživačke informatike uključuje sudjelovanje u znanstvenim projektima, analizu podataka, razvoj softverskih rješenja i implementaciju tehnoloških inovacija. Studenti će imati priliku raditi s ekspertima iz područja informatike na raznim istraživačkim izazovima.
prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava
📌 Popis institucija
Institucija
Adresa
PDS
DS
popis institucija dostupan je na Omegi
Provjerite mogućnosti i kontaktirajte voditeljicu prakse
✅
✅
Katedra za nastavničku informatiku
Praksa za studente nastavničkog smjera informatike usmjerena je precizaciji pedagoških kompetencija u odgojno-obrazovnom procesu nastave informatike. Studenti hospitiraju na nastavnim satima i pišu nastavne pripreme metodički oblikujući nastavne jedinice u svrhu samostalnog održavanja nastavnih sati. Studentska kreativnost ostvaruje se u stvaranju odgojno-obrazovnih digitalnih i tiskanih nastavnih materijala (sadržaja) primjerenih učenicima određene dobi. Nastavna praksa pruža priliku za stjecanje iskustva u radu s učenicima omogućujući studentima uvježbavanje stečenih metodičkih znanja i vještina u izvornoj stvarnosti informatičke učionice.
prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava
📌 Popis institucija
Institucija
Adresa
PDS
DS
Osnovne i srednje škole
Popis škola dostupan na Omegi
✅
Katedra za muzeologiju
Praktični rad iz muzeologije uključuje sudjelovanje u aktivnostima koje uključuju istraživanje podataka o predmetima/baštinskim fenomenima, rad na poslovima vođenja dokumentacije, zaštiti baštinskog materijala, organiziranje i/ili sudjelovanje u provođenju edukativnih programa (radionice, vodstva, igre, diskusije i sl.), izradi edukativnih programa i materijala, informiranje korisnika/javnosti o programima, objavljivanje na mrežanim stranicama / društvenim mrežama, sudjelovanje na ostvarivanju suradnje s različitim zajednicama (školama, turističkim zajednicama i sl.).
Općenito, seminarski rad mora imati sljedeće dijelove:
naslovni list
list sa sadržajem
tekst rada (uvod, glavnu temu (po potrebi u više zasebnih poglavlja), zaključak, literaturu)
priloge (ako ih ima)
popis korištene literature
Izgled seminarskog rada:
Seminarski rad treba biti napisan jednom (istom) vrstom slova veličine 12 točaka
Prored među redcima mora biti 1,5 redak
Naziv pojedinih poglavlje rada mora biti ispisan veličinom slova od 14 točaka
Listovi seminarskog rada moraju biti folijirani,a stranice paginirane
Naslovni list seminarskog rada sadrži:
Naziv Fakulteta, Odsjeka, te podatak o ak. god., a svi podaci moraju biti smješteni na vrhu naslovnice, centirani i ispisani velikim slovima veličine 16 točaka
Ime i prezime studenta treba biti napisano pri sredini naslovnog lista, centrirano, slovima veličine 16 točaka
Naslov rada koji mora biti ispisan masnim slovima (bold), centrirano,ispod imena i prezime studenta, slovima veličine 16 točaka
Naziv vrste rada (seminarski rad) treba biti ispisan ispod naslova rada, centrirano, slovima veličine 14 točaka
Naziv kolegija i vrsta studija trebaju biti ispisani nekoliko redaka ispod naziva vrste rada, centrirano, slovima veličine 14 točaka
Na samom dnu naslovnog lista potrebno je napisati mjesto te godinu nastanka rada, centrirano, slovima veličine 14 točaka
List sadržaja sadrži:
Na zasebnom listu popis naslova svih poglavlja u radu i brojeve početnih stranica svakog poglavlja. Ovi podaci moraju biti ispisani slovima veličine 12 točaka, osim naziva samog lista sadržaja (tj. Sadržaj), koji mora biti ispisan slovima veličine 14 točaka
Poglavlja seminarskog rada:
Naslovi poglavlja moraju biti ispisani slovima veličine 14 točaka, dok sam sadržaj poglavlja mora biti ispisan slovima veličine 12 točaka
Literatura korištena za nastanak seminarskog rada:
Prilikom predaje diplomskog rada u Tajništvu Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti studenti su dužni ispuniti priloženi obrazac koji će dozvoliti (ili ne dozvoliti) da njihov rad bude javno dostupan svima.
Obrazac Izjave o pohrani ocjenskog rada u digitalni repozitorij Knjižnice FF-a moguće je preuzeti na sljedećoj adresi:
OBAVIJEST STUDENTIMA KOJI PRIPREMAJU DIPLOMSKI RAD
U skladu s odlukom Odsjeka od 15. ožujka 2006. studenti koji pristupaju obrani diplomskog rada dužni su konačnu verziju diplomskog rada dostaviti u digitalnom obliku na CD-u u knjižnicu Odsjeka (nova zgrada knjižnice FF-a).
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb Tel: 01/4092302, primanje poziva 14.00-15.30 Fax: 01/4092438 Fax Filozofskog fakulteta: 01/6156879