Naslovnica

Studentska praksa

Osnovne informacije o kolegiju 'Praksa' za studente prijediplomskog i diplomskog studija

Cilj studentske prakse je pružiti studentima priliku za stjecanje praktičnih znanja, razvoj stručnih vještina i upoznavanje s profesionalnim okruženjem područja studija.



Prema akreditiranom studijskom programu, student je tijekom preddiplomskog i diplomskog studija dužan obaviti studentsku praksu.



Svaki studij, odnosno smjer, ima voditelja prakse koji je odgovoran za cjelokupnu proceduru, od inicijalnog dogovora sa studentom, do upisivanja ocjene u ISVU.



📌 Mjesto

ustanove u kojima rade informacijski stručnjaci: arhivi, knjižnice, muzeji, informacijski centri...


📌 Satnica

SMJERJEDNOPREDMETNIDVOPREDMETNI
PDS 80 80
AHV 80 40
BIB 160 160
INF - IST 80 40
INF - NAST 20 20
MUZ 120 60

📌 Pravilnik

Zajedno stvarajmo most između obrazovanja i profesionalnog razvoja!


Suradnja između akademske zajednice i profesionalnog sektora donosi obostrane koristi – studenti dobivaju vrijedno praktično iskustvo, a institucije priliku za razmjenu znanja, inovativne perspektive i potencijalne buduće kadrove.


Prijediplomski studij informacijskih znanosti

Praksa na prijediplomskom studiju informacijskih znanosti pruža studentima priliku da stečena teorijska znanja primijene u stvarnom radnom okruženju. Cilj prakse je osnažiti studente za buduće profesionalne izazove, omogućiti im stjecanje radnog iskustva te ih povezati s potencijalnim poslodavcima. Tijekom prakse, studenti mogu očekivati mentorstvo stručnjaka, rad na konkretnim projektima te priliku za razvoj profesionalne mreže.

📌 Voditelji

prof. dr. sc. Ana Barbarić (BIB);
prof. dr. sc. Kristina Kocijan (INF - IST);
izv. prof. dr. sc. Željka Miklošević (MUZ)
dr. sc. Željko Trbušić (AHV);


📌 Hodogram

  1. proučiti 🔗 PRAVILNIK o Studentskoj praksi (1.3.2022.)
  2. upisati kolegij na Omegi ovisno o svom interesu i slijediti tamo navedene upute: 🔗AHV - 🔗BIB - 🔗INF - 🔗MUZ
  3. prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava

Katedra za arhivistiku

Digitalizacija dokumentacije (priprema dokumentacije za digitalizaciju, skeniranje, indeksiranje, validacija podataka), fizička pohrana dokumentacije (tehnologije označavanja gradiva, tehnologija rukovanja sadržajem gradiva, tehnologija smještaja gradiva), izrada elaborata stanja arhivskoga gradiva i arhiva, unos i opis gradiva u digitalni repozitorij ili arhiv.

📌 Voditelj

dr. sc. Željko Trbušić


📌 Hodogram

  1. proučiti 🔗 PRAVILNIK o Studentskoj praksi (1.3.2022.)
  2. upisati 🔗 kolegij na Omegi i slijediti tamo navedene upute
  3. prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava

📌 Popis institucija

InstitucijaKontaktPosloviPDSDS
Arhiv Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Marija Zmajlović Digitalizacija, obrada i organizacija arhivskog gradiva

Katedra za bibliotekarstvo

U svim vrstama knjižnica pod nadzorom i uz upute knjižničara-mentora studenti obavljaju stručne knjižničarske poslove te se upoznaju s cjelokupnom organizacijom rada u pojedinoj knjižnici. Ovisno o vrsti knjižnice studenti rješavaju jednostavnije korisničke upite te sudjeluju u provedbi različitih aktivnosti i programa za posjetitelje i korisnike knjižnica.

📌 Voditeljica

prof. dr. sc. Ana Barbarić;


📌 Hodogram

  1. proučiti 🔗 PRAVILNIK o Studentskoj praksi (1.3.2022.)
  2. doći na orijentacijski sastanak: Detaljne upute o praksi u knjižnicama dobivaju se na orijentacijskom sastanku koji se organizira u siječnju u tekućoj akademskoj godini. Obavijest o mjestu i vremenu orijentacijskog sastanka objavljuje se na Oglasnoj ploči Odsjeka.
    • o Studenti koji nisu, iz opravdanih razloga, u mogućnosti prisustvovati sastanku trebaju kontaktno doći na konzultacije kod voditeljice prakse u knjižnicama prof. dr. sc. Ane Barbarić do kraja veljače u tekućoj akademskoj godini.
  3. upisati 🔗 kolegij na Omegi: studente koji su prisustvovali sastanku ili došli na konzultacije, voditeljica prakse u knjižnicama upisuje na kolegij Praksa u knjižnicama na Omegi
  4. odabrati knjižnicu: u dogovoru s voditeljicom prakse, ovisno o preferencijama i kompetencijama studenata i mogućnostima knjižnica, odlučuje se gdje će student odraditi praksu.
    • Studenti se obavezno unaprijed moraju konzultirati s voditeljicom prakse A. Barbarić te se zajednički dogovara u koju će se knjižnicu student uputiti na praksu.
    • Ti se informacijski razgovori vode na orijentacijskom sastanku ili kontaktno na konzultacijama, a ne putem elektroničke pošte.
  5. odraditi praksu: praksa se može obaviti u jednoj ili najviše dvije knjižnice
  6. predati Dnevnik: Nakon obavljene prakse u knjižnicama studenti na kolegiju na Omegi predaju Dnevnik prakse te potvrdu o obavljenoj praksi, nakon čega se obavljena praksa upisuje u ISVU (Studomat)
  7. prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava

📌 Popis institucija

InstitucijaPosloviPDSDS
Nacionalna knjižnica
Narodne
Specijalne
Školske
Visokoškolske knjižnice
Obrada i organizacija knjižnične građe

Katedra za istraživačku informatiku

Praksa za studente istraživačke informatike uključuje sudjelovanje u znanstvenim projektima, analizu podataka, razvoj softverskih rješenja i implementaciju tehnoloških inovacija. Studenti će imati priliku raditi s ekspertima iz područja informatike na raznim istraživačkim izazovima.

📌 Voditeljica

prof. dr. sc. Kristina Kocijan


📌 Hodogram

  1. proučiti 🔗 PRAVILNIK o Studentskoj praksi (1.3.2022.)
  2. upisati 🔗 kolegij na Omegi i slijediti tamo navedene upute
  3. prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava

📌 Popis institucija

InstitucijaAdresaPDSDS
popis institucija dostupan je na Omegi Provjerite mogućnosti i kontaktirajte voditeljicu prakse

Katedra za nastavničku informatiku

Praksa za studente nastavničkog smjera informatike usmjerena je precizaciji pedagoških kompetencija u odgojno-obrazovnom procesu nastave informatike. Studenti hospitiraju na nastavnim satima i pišu nastavne pripreme metodički oblikujući nastavne jedinice u svrhu samostalnog održavanja nastavnih sati. Studentska kreativnost ostvaruje se u stvaranju odgojno-obrazovnih digitalnih i tiskanih nastavnih materijala (sadržaja) primjerenih učenicima određene dobi.
Nastavna praksa pruža priliku za stjecanje iskustva u radu s učenicima omogućujući studentima uvježbavanje stečenih metodičkih znanja i vještina u izvornoj stvarnosti informatičke učionice.

📌 Voditeljica

doc. dr. sc. Ana Pongrac Pavlina


📌 Hodogram

  1. proučiti 🔗 PRAVILNIK o Studentskoj praksi (1.3.2022.)
  2. upisati 🔗 kolegij na Omegi i slijediti tamo navedene upute
  3. prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava

📌 Popis institucija

InstitucijaAdresaPDSDS
Osnovne i srednje škole Popis škola dostupan na Omegi  

Katedra za muzeologiju

Praktični rad iz muzeologije uključuje sudjelovanje u aktivnostima koje uključuju istraživanje podataka o predmetima/baštinskim fenomenima, rad na poslovima vođenja dokumentacije, zaštiti baštinskog materijala, organiziranje i/ili sudjelovanje u provođenju edukativnih programa (radionice, vodstva, igre, diskusije i sl.), izradi edukativnih programa i materijala, informiranje korisnika/javnosti o programima, objavljivanje na mrežanim stranicama / društvenim mrežama, sudjelovanje na ostvarivanju suradnje s različitim zajednicama (školama, turističkim zajednicama i sl.).

📌 Voditeljica

izv. prof. dr. sc. Željka Miklošević


📌 Hodogram

  1. proučiti 🔗 PRAVILNIK o Studentskoj praksi (1.3.2022.)
  2. upisati 🔗 kolegij na Omegi i slijediti tamo navedene upute
  3. prijaviti ispit za predmet 'Praksa' putem ISVU sustava

📌 Popis institucija

InstitucijaAdresaPosloviPDSDS
muzeji i srodne institucije /organizacije Provjerite mogućnosti i kontaktirajte voditeljicu prakse Obrada muzejskog gradiva

Odsjek je 3.12.2024. usvojio Upute i pravila za prijavu, pisanje i obranu završnih i diplomskih radova. Dokument je dostupan na sljedećem linku.

Ostali dokumenti važni za cijeli postupak prijave, pisanja i obrane:

Kako mora izgledati seminarski rad?

Seminarski rad:

  • Općenito, seminarski rad mora imati sljedeće dijelove:
    • naslovni list
    • list sa sadržajem
    • tekst rada (uvod, glavnu temu (po potrebi u više zasebnih poglavlja), zaključak, literaturu)
    • priloge (ako ih ima)
    • popis korištene literature

Izgled seminarskog rada:

  • Seminarski rad treba biti napisan jednom (istom) vrstom slova veličine 12 točaka
  • Prored među redcima mora biti 1,5 redak
  • Naziv pojedinih poglavlje rada mora biti ispisan veličinom slova od 14 točaka
  • Listovi seminarskog rada moraju biti folijirani,a stranice paginirane


    Naslovni list seminarskog rada sadrži:

     

  • Naziv Fakulteta, Odsjeka, te podatak o ak. god., a svi podaci moraju biti smješteni na vrhu naslovnice, centirani i ispisani velikim slovima veličine 16 točaka
  • Ime i prezime studenta treba biti napisano pri sredini naslovnog lista, centrirano, slovima veličine 16 točaka
  • Naslov rada koji mora biti ispisan masnim slovima (bold), centrirano, ispod imena i prezime studenta, slovima veličine 16 točaka
  • Naziv vrste rada (seminarski rad) treba biti ispisan ispod naslova rada, centrirano, slovima veličine 14 točaka
  • Naziv kolegija i vrsta studija trebaju biti ispisani nekoliko redaka ispod naziva vrste rada, centrirano, slovima veličine 14 točaka
  • Na samom dnu naslovnog lista potrebno je napisati mjesto te godinu nastanka rada, centrirano, slovima veličine 14 točaka


    List sadržaja sadrži:

  • Na zasebnom listu popis naslova svih poglavlja u radu i brojeve početnih stranica svakog poglavlja. Ovi podaci moraju biti ispisani slovima veličine 12 točaka, osim naziva samog lista sadržaja (tj. Sadržaj), koji mora biti ispisan slovima veličine 14 točaka


    Poglavlja seminarskog rada:

  • Naslovi poglavlja moraju biti ispisani slovima veličine 14 točaka, dok sam sadržaj poglavlja mora biti ispisan slovima veličine 12 točaka


    Literatura korištena za nastanak seminarskog rada:

  • Literatura korištena za nastanak seminarskog rada mora biti navedena abecednim redoslijedom prema prijedlogu uputa za navođenje literature. 

Slikovni primjeri izgleda seminarskog rada:

Prilikom predaje diplomskog rada u Tajništvu Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti studenti su dužni ispuniti priloženi obrazac koji će dozvoliti (ili ne dozvoliti) da njihov rad bude javno dostupan svima.

Obrazac Izjave o pohrani ocjenskog rada u digitalni repozitorij Knjižnice FF-a  moguće je preuzeti na sljedećoj adresi:

http://knjiznica.ffzg.unizg.hr/kdokumenti/repozitorij/izjava-dig-arhiv.doc

 

OBAVIJEST STUDENTIMA KOJI PRIPREMAJU DIPLOMSKI RAD


U skladu s odlukom Odsjeka od 15. ožujka 2006. studenti koji pristupaju obrani diplomskog rada dužni su konačnu verziju diplomskog rada dostaviti u digitalnom obliku na CD-u u knjižnicu Odsjeka (nova zgrada knjižnice FF-a).