Naslov kolegija: Marketing baštine
Naziv studija: Diplomski studij informacijskih znanosti
Naziv kolegija: Marketing baštine
Ime nastavnika: dr. sc. Darko Babić
Broj ECTS bodova: 6
Jezik: hrvatski
Izvođenje: V. godina / zimski semestar
Status kolegija: obvezatni
Oblik nastave: 2 sata predavanja i 2 sat seminara tjedno (2+2+0)
Uvjeti za upis kolegija: nema
Cilj kolegija: Omogućiti studentima da razumiju osnove upravljačke tehnike marketinga bez uobičajenih mistifikacija; osposobiti studente za osnovnu metodologiju marketinga; omogućiti da se lako snađu u dodatnoj literaturi; pokazati osnovne principe koji vladaju u formiranju proizvoda i u odnosu prema korisnicima.
Sadržaj kolegija: (po tjednima)
1. Uvodno predavanje
2. Priroda suvremenosti Priroda baštine (vrijeme, povijest)
3. Korisnici
4. Umijeće komuniciranja baštine (sredstva, načini, partneri)
5. Baštinski proizvod, Kvaliteta proizvoda, Vrsnoća u baštinskoj struci
6. Prijatelji baštine
7. Utjecaj marketinga na instituciju
8. Tehnike marketinga, Marketinški plan, Marketinška mješavina
9. Evaluacija, SWOT analiza
10. Istraživanje tržišta-korisnika
11. Tehnike i metode marketinga
12. Planiranje i programiranje baštinskih institucija
13. Baština u marketingu mjesta i markiranju
14. Baština u stvaranju destinacija
Obvezna literatura:
- Kotler, Philip & Kotler, Neil. Museum Strategy and Marketing. San Francisco : Jossey-Bass, 1998 (ili 2nd edition iz 2008.)
- Sue Runyard ; Ylva French. The marketing and public relations handbook for museums, galleries and heritage attractions. Altamira Press, 2000.
- Richard Sandell & Robert R. Janes (ur.) Museum management and marketing. Routledge : Oxon-New York, 2007.
- Šola, Tomislav. Marketing u muzejima, ili o vrlini i kako je obznaniti. Zagreb: Hrvatsko muzejsko društvo, 2001.
- Lord, Barry; Lord, Gail Dexter. The Manual of Museum Planning. Altamira Press, 2000.
Preporučena:
- Morgan, Nigel; Prichard, Annette; Pride, Roger. Destination Branding. Oxford. Butterworth and Heinemann. 2002.
- Beigberder, Federic. 129,90kn. Zagreb. OceanMore. 2003.
- Barsamiam, David; Chomsky, Noam. Propaganda i javno mišljenje. Zagreb. Tridvajedan. 2001.
Način polaganja ispita: pismeni ispit
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta : Provjera kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta vršit će se kombiniranjem unutrašnje i vanjske evaluacije. Unutrašnju evaluaciju činit će nastavnici i studenti. Evaluacija će se provesti metodom ankete na kraju semestra. Vanjsku evaluaciju realizirat ćemo prisustvovanjem kolega na predmetu i njihovom ocjenom predmeta i nastavnika.