Naziv kolegija: Objektno i vizualno programiranje
Nastavnik: prof. dr. sc. Zdravko Dovedan Han
ECTS-bodovi: 6
Jezik: hrvatski
Trajanje: jedan semestar
Status: obavezan za studente jednopredmetnog preddiplomskog studija Informacijskih znanosti, izborni za ostale studije
Oblik nastave: 1 sat predavanja - 2 sata seminara - 1 sat vježbi
Uvjeti: Algoritmi i strukture podataka
Ispit: pismeni i usmeni
Sadržaj
Uvod. Python – objektno orijentirani jezik. Definiranje klase (razreda). Objekt kao instanca klase. Atributi i metode. Operatori i operandi. Konstruktori i destruktori. Inicijalizacija i dodjeljivanje. Nasljeđivanje. Enkapsulizacija. Aktivacija i pasivacija. Tkinter kao primjer grafičkog sučelja. Vizualno programiranje.
Sadržaj vježbi
Izvođenje odabranih primjera programa u jeziku Python i generatoru programa (wxFormBuilder), koji prate teme predavanja, i samostalno rješavanje postavljenih problema. Sve se vježbe izvode na računalima.
Sadržaj seminara
Rješavanje individualnog projektnog zadatka izradom praktičnog programskog rješenja korištenjem tehnika objektnog i vizualnog programiranja. Student predstavlja svoj rad u pisanom obliku i brani ga usmeno pred predmetnim nastavnikom.
Opće i specifične kompetencije
Studenti će naučiti rješavati složene probleme primjenom objektnog programiranja u izabranom jeziku za programiranje (Python) i koristiti aktualne platforme za vizualno programiranje i generiranje programa (wxFormBuilder).
Ishodi učenja
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
1) Definirati klase (svojstva i metode) za opis objekata.
2) Koristiti napredne tehnike i metodologiju OOP.
3) Primijeniti temeljna načela objektno orijentiranog oblikovanja programa.
4) Koristiti alate za vizualno programiranje i generiranje programa.
5) Koristiti i prilagoditi programske module drugih autora u pisanju vlastitih programa.
6) Pratiti razvoj jezika za programiranje.
7) Primijeniti stečena znanja u drugim predmetima studija.
Način održavanja nastave
- Predavanja: kombinirano, klasično (ploča) i prikazom primjera izvedbom na PCu i projiciranjem uz istodobno pisanje primjera programa od strane studenata na svojim računalima.
- Vježbe: rješavanje postavljenih zadataka i pisanje programa na računalu.
- Seminar: rješavanje zadanog projektnog (seminarskog) rada uz konzultiranje s predmetnim nastavnikom.
Obveze studenata i uvjeti
Obvezno pohađanje nastave (predavanja i vježbi).
Način provjere znanja
Praćenje rada i aktivnosti studenata tijekom semestra:
- pohađanje predavanja – 10 bodova,
- posebna isticanja na vježbama – do 10 bodova.
Seminarski rad:
- Obrana seminarskog rada – 80 bodova
Skala ocjena:
dovoljno (2) 50% - 59%
dobro (3) 60% - 69%
vrlo dobro (4) 70% - 79%
izvrsno (5) 80% - 100%
Obavezna literatura
- ON-LINE Python v2.7.x documentation
Preporučena literatura
- Dovedan Han, Z.: Pascal s tehnikama programiranja (1), VVG, Velika Gorica, 2011.
- Lutz, M. Programming Python, Fourth Edition by Mark Lutz, O’Reilly Media, 2011.