Studij

Akademska godina 2022-2023

Projekti društveno korisnog učenja

 

Projekt 1: Google Sites & Muzeji

Projekt “Google Sites & Muzeji” je osmišljen kao interdisciplinarna radionica. Primarni cilj projekta je podučiti srednjoškolce Gimnazije Velika Gorica o izradi web stranica u Google Sites-u te tematsko predstavljanje nekih od muzeja grada Zagreba kroz vođenu izradu Google Siteova kako bi se potaknuo veći interes za muzeje te područja muzeologije i informatike kao i rano upoznavanje učenika sa korisnim i suvremenim tehnologijama.U dogovoru s profesoricom informatike, Kristinom Lučić, praktični zadatak za učenike bio je stvaranje web-stranice o muzeju po vlastitom izboru učenika. Tako su dobivene i izrazito duhovite ideje kao „Muzej lopata“, „Muzej NK Kurilovca“ i „Muzej ćevapa“.  Zanimljiv zaključak do kojeg su studenti došli je da, s obzirom na to da se učenici više služe mobitelima nego računalima, mnogi od njih se jedva znaju koristiti tipkovnicom i mišem. Tako su studenti morali pomagati učenicima s osnovnim računalnim vještinama, što je za studente bilo neočekivano i novo iskustvo metodike rada sa srednjoškolcima.

Poveznica na Google site: https://sites.google.com/view/dku-projekt-2023/po%C4%8Detna-stranica

Poveznica na ePortfolio: https://prezi.com/p/_8dju5huljjc/google-sites-muzeji/

 

Projekt 2: Medijska pismenost osnovnoškolaca (TikTok)

Ciljna skupina ovog projekta su djeca mlađeg uzrasta. Točnije, to su učenici koji pohađaju sedmi i osmi razred osnovne škole Trnjanska.  Za partnersku instituciju izabrana je Knjižnica Savica. Mentorica na ovom projektu bila je knjižničarka Snježana Ercegovac te Marija Kordić Turković.

Prije svega, studenti su upoznali učenike sedmih i osmih razreda osnovne škole s poviješću društvenih mreža, kako bi utvrdili njihove spoznaje o pojedinim društvenim mrežama i njihovom povijesnom razvoju. Potom su ukazali na pozitivne i negativne aspekte društvenih mreža. Nadasve, kao studenti Bibliotekarstva htjeli su uočiti razloge radi kojih osnovnoškolci posežu za društvenim mrežama umjesto drugih aktivnosti – npr. čitanja knjige; druženja u knjižnici te također, boravkom u knjižnici tijekom radionica probuditi svijest o ugodnoj atmosferi koju knjižnica pruža ako se odluče posjećivati ju češće u slobodnom vremenu u daljnjoj budućnosti. Nastojali su savjetovati učenike o korištenju društvenih mreža te ih potaknuti na kritičko razmišljanje i daljnje proučavanje medijske pismenosti i informacijskog opismenjivanja kako bi što kvalitetnije iskoristili vrijeme koje provode u digitalnom svijetu. Članovi projektnog tima utvrdili su da je TikTok društvena mreža kojom se učenici sedmih i osmih razreda najviše koriste i da većina učenika nema Facebook profil. Studenti su primijetili da učenici nisu upoznati s povijesnim razvojem društvenih mreža te da nisu svjesni koliko neki izazovi na TikToku mogu biti opasni.

Poveznica na Google site: https://sites.google.com/view/medijska-pismenost-tiktok/naslovnica?authuser=1

Poveznica na ePortfolio: https://www.canva.com/design/DAFYtExl1Hc/zfyxPeetx_M4ml4lSIhZyA/view#1