Društveno korisno učenje

Akademska godina 2020-2021

Projekti društveno korisnog učenja

 

Projekt 1: Mein freund: micro:bit

Projekt je implementiran kroz suradnju s gradskim knjižnicama (Dječja knjižnica Marina Držića i Knjižnica Savica) kao prepoznatljivih informacijskih i kulturnih centara, koji imaju potrebu promovirati posudbu novog knjižničnog gradiva (micro:bit i micro:Maqueen roboti).

Ovakav projekt učenicima viših razreda osnovne škole (5. i 6. razred), tj. članovima Knjižnice Savica te Dječje knjižnice Marin Držić, dokazao je da se strani jezik može učiti na zanimljiv i interaktivan način te je zaintrigirao učenike za daljnje učenje stranog jezika i robotike.

Cjelokupni projekt se zbog pandemije odvio putem platforme Google Meets kao projekt e-društveno korisnog učenja. Hrvatsku je pogodio i potres, pa se i zbog toga sve održalo pod otežanim okolnostima.

Radionice su kreirane s ciljem poticanja razvoja vještina logičkog razmišljanja i zaključivanja, rješavanja problema te komunikacije.

Tema radionice je bila učenje njemačkog jezika kao što su pozdravi, brojanje i predstavljanje, a samo učenje odvijlo se kroz osnove programiranja sa micro:bit-om.

Jedan od najvećih problema je što sama robotika nije ukomponirana u kurikulum i nemaju sva djeca uvid u osnove robotike što im ne može ni probuditi zainteresiranost za programiranjem i robotikom. Stoga, sama radionica morala je biti što kreativnija i zanimljivija kako bi privukla što veći broj sudionika.

Primarna korist za ciljnu skupinu (djecu od 11 i 12 godina) bila je podučiti ih osnovama njemačkog jezika, a uz to ih podučiti i osnove programiranja uz korištenje micro:bit-a. Zbog micro:bit-a cilj je i potaknuti zainteresiranost ciljne skupine prema samoj robotici.

Poveznica na Google site: https://sites.google.com/view/mein-freund-microbit/o-projektu

Poveznica na ePortfolio: https://prezi.com/view/W7oLXSqvn9IMkhNcPlHh/

 

Projekt 2: Učenje kroz zabavu: micro:bit radionice

Ciljevi ovog projekta bili su ponuditi djeci viših razreda osnovne škole inovativan obrazovni sadržaj tijekom zimskih praznika. Kako bi se mogao smatrati društveno korisnim, projekt je implementiran kroz suradnju s gradskim knjižnicama (Dječja knjižnica Marina Držića i Knjižnica Savica) kao prepoznatljivih informacijskih i kulturnih centara, koji imaju potrebu promovirati posudbu novog knjižničnog gradiva (micro:bit i micro:Maqueen roboti). Ono što su studenti nastojali ponuditi korisnicima knjižnice – školarcima, bila je edukacija o micro:bit i micro:Maqueen robotima. Kroz implementaciju projekta, polaznici su razvijali svoje logičke vještine i napravili svoje prve korake u svijetu programiranja.

Projekt je zamišljen kao niz od četiri interaktivne radionice za polaznike viših razreda osnovne škole koje kulminiraju hackathonom. Radionice su ponudile učenicima rad s micro:bit računalima, počevši od najniže moguće razine znanja, tj. nepoznavanja micro:bita, sve do uključivanja micro:bit računala u rad s robotom micro:Maqueen. Polaznici - školarci su kroz projekt savladali osnovne logičke pojmove u svijetu programiranja, te su ih implementirali uz studentsku superviziju kroz različite zadatke. U suradnji s partnerskim knjižnicama, dogovoren je maksimalan broj od šestero polaznika, kako bi se s polaznicima moglo raditi na kvalitetan i individualan način, uzimajući u obzir da su radionice održane online (e-društveno korisno učenje) zbog COVID-19 pandemije.

Studenti su zauzvrat stekli neprocijenjivo iskustvo rada sa školarcima u korištenju novih tehnologija.

Poveznica na Google site: 

https://sites.google.com/view/ucenjekrozzabavu/po%C4%8Detna?fbclid=IwAR2yOtwmNrFsWEPRnCdOTt7YN5Xh0posCyPhpkm3CaN_rQoxfUEPHKlHhk4

Poveznica na ePortfolio:

https://prezi.com/view/MKzNoaGXGcS2mRndJu2l/?fbclid=IwAR1yIe8QoKoK45DbH7hwDdncVx-vFAoAtDLDveILtesMecrLgivgbWSfe44

 

Projekt 3: Stjecanje znanja o kulturnim baštinama kroz Minecraft Education Edition

Projekt se uspostavio kao savršena prilika za iskazivanje transdisciplinarnih i interdisciplinarnih vještina i znanja stečenih tijekom dvopredmetnih studija na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Ideja navedenog projekta bila je spojiti temu koja je djeci već poznata i zabavna – videoigre – s temom učenja te spajanje tih dviju tema u alternativnu tehniku učenja gradiva koja nije prisutna u redovnom školovanju. Tako se djeci omogućilo novo iskustvo učenja, kao i iskorištavanje studentskog potencijala za slaganje odgovarajućeg plana izvedbe radionica u kojem se presijecaju vještine od informacijsko-komunikacijske tehnologije i kulturne baštine do pedagogije i metodike.

Pri izvedbi projekta je bio ključ izabrati partnera iz zajednice u kojoj student žele djelovati i izvesti zamišljeni projekt. To je bila neprofitna Udruga za darovitost „DAR“ u Zagrebu čija je uloga podrška darovitim učenicima na području Republike Hrvatske i šire.

Iskustvo učenja putem videoigre „Minecraft Education Edition“ omogućilo je učenicima da izađu iz uobičajenih okvira o načinima učenja te iskuse alternativne metode stjecanja znanja o kulturnim baštinama. Osim navedenog gradiva koje je obuhvaćeno kroz videoigre, učenici su imali priliku čuti o neeuropskim kulturnim baštinama kroz matematičke zadatke i društvene igre koje su specifične za azijsko i afričko podneblje. Time se ostvario pokušaj subverzije prisutnog gradiva u hrvatskom školstvu koji je primarno zapadnocentrične i eurocentrične naravi (izuzev malog dijela gradiva koji se obrađuje u nastavnim predmetima poput geografije i povijesti), kao i proširenje svijesti učenika o različitim kulturama.   

Poveznica na ePortfolio: https://prezi.com/view/pS1g8iRphGTr8x7aVjgh/

Poveznica na Google site: https://sites.google.com/view/dku-projekt

 

Projekt 4: Minecraft glagoljica

Plan ovog projekta bio je potaknuti učenike osnovne škole (3. i 6. razred) na učenje o povijesti hrvatskog jezika, točnije o glagoljici i baštini koja počiva na ovom staroslavenskom jeziku. Realizacija projekta provedena je u obliku radionica na platformi Minecraft Education Edition uz nadzor studenata i knjižničarki iz Dječje knjižnice Marina Držića i knjižnice Savica putem aplikacije Google Meet. Glagoljica ima duboke korijene u hrvatskoj književnosti i povijesti te se smatra najstarijim hrvatskim pismom. Upravo zbog toga cilj ovog projekta je predstaviti i upoznati učenike s glagoljicom kako bi uočili njenu važnost za hrvatsku baštinu. Pa su tako učenici naučili što je glagoljica, kako je i zašto nastala, abecedu na glagoljici i koje su sve njene znamenitosti. Također jedan od ciljeva je bio učenje učiniti što zabavnijim, a to su studenti odlučili ostvariti putem Minecraft Education Edition platforme. U današnjem svijetu gdje mlađa generacija ne pridaje neku posebnu važnost baštini svoje zemlje ovaj projekt je bio idealna prilika kako ih zainteresirati kroz upoznavanje s glagoljičkim pismom i glagoljičkom baštinom jer ono je glavni izvor kojem možemo zahvaliti na razumijevanju hrvatskog književnog, kulturnog i nacionalnog identiteta i zato je ovo pismo posebno važno za obrazovanje. Učenici su dobili priliku učiti o svojem hrvatskom jeziku i kulturi Hrvatske te postati „promicatelji“ i „čuvari“ njene baštine. Ove radionice koristile su učenicima  tako što će sada moći prepoznati glagoljašku baštinu, prenositi znanje o glagoljici, definirati najznačajnije spomenike, knjige i rukopise  na glagoljici u Hrvatskoj kao i druge njene zanimljivosti, a i prisutna je novonastala vještina pisanja i čitanja na glagoljici. Osim usvojenih informacija o glagoljici učenici su se naučili snalaziti i na platformi Minecraft Education Edition što im je pridonijelo poboljšanju informatičkih vještina.

Poveznica na ePortfolio: https://prezi.com/view/Am9VxthlbVdcs6qm7d7F/

Poveznica na Google site: https://sites.google.com/view/minecraft-glagoljica/naslovna?authuser=1