Naslovnica

Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
Filozofski fakultet
Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb
http://inf.ffzg.unizg.hr/


Radionica 9:
Društveno korisno učenje kao nova nastavna metoda

4.veljače 2008., 10-14 sati
18. veljače 2008., 10-14 sati
Vijećnica Filozofskog fakulteta


Za radionicu se potrebno registrirati slanjem emaila 
na adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. do 27. siječnja 2008. godine.


Plan radionice:

10.00 – 10.15  Predstavljanje sudionika radionice i podjela u radne grupe
10.15 – 11.15  1. dio: Uvod u radionicu: korist društveno korisnog učenja u nastavi:Odakle početi? Kako potaknuti studente na razvoj projekta društveno korisnog učenja? Koja je uloga predavača u projektu? Koliko projekti traju? U koji dio nastavnog plana uvrstiti društveno korisno učenje?

11.15 – 11.30 Pauza za kavu/čaj

11.30 – 12.30 2. dio: Dnevnik rada. Evaluacija projekta. Kako ocijeniti studente? Rad u grupama na mogućoj implementaciji društveno korisnog učenja u nastavi svakog sudionika radionice.

12.30 – 12.40 Pauza za kavu/čaj

12.40 – 13.30 3. dio: Konkretni primjeri implementacije društveno korisnog učenja u nastavi u raznim područjima.
13.30 – 13.45 Zaključak radionice
13.45 – 14.00 Diskusija


Sadržaj radionice:
Društveno korisno učenje je nastavna metoda koja kojom studenti znanje i vještine stečene kroz studij primjenjuju na razvoj projekta kojim se rješava neki konkretan društevni problem.
Za razliku od prakse koja je ustaljena na našim sveučilištima i koju studenti većinom odrađuju u školama i privatnim firmama, ovaj tip učenja ima društvenu komponentu koja približava sveučilište društvenoj okolini i daje studentima osjećaj da čine nešto dobro i pozitivno, a istovremeno stječu iskustva za svoju buduću karijeru. Isto tako, za razliku od tek nekoliko sati prakse koje studenti odrade tijekom studija, na ovaj način studenti provode i do 30 sati u semestru samostalno radeći na projektu koji im je zanimljiv i koristan.
Društveno korisno učenje se u svijetu smatra popularnim načinom povezivanja studenata sa širom društvenom zajednicom i pomoći u pronalaženju prvog posla, u zemljama Europske Unije se počinje sve više provoditi, a kod nas je tek u povojima. 
Organizatorica radionice primjenjuje ovu metodu u nastavi već drugu godinu u području informacijskih znanosti, gdje studenti rade na razvoju nastavnih materijala i edukativnog softvera za podučavanje starije populacije i ljudi s posebnim potrebama korištenju računala, interneta i sl. Također, studenti pomažu neprofitnim i nevladinim udrugama u pronalaženju informacijskih i informatičkih rješenja koja si te institucije financijski ne mogu priuštiti. 
Društveno korisno učenje nije volontiranje. Dok u domenu volontiranja između ostalog spada i skupljanje lišća i kuhanje u pučkoj kuhinji, društveno korisno učenje odnosi se ISKLJUČIVO na rješavanje konkretnih problema zadanih pojedinim kolegijom, dio je seminarske nastave tog kolegija i nadzor nad studentima vrši izvođač kolegija. Studenti na ovaj način stječu nove vještine, uče se grupnom radu i često i dalje nastavljaju pomagati institucijama s kojima su se projektom povezali.

Ukoliko netko od predavača želi implementirati ovu nastavnu metodu kao dio svog kolegija, bez obzira o kojem se području radi, može posjetiti ovu besplatnu radionicu i odlučiti da li je to nešto čime možete poboljšati svoj kolegij.

Polaznici radionice dobit će sve informacije o nastavnoj metodi, radom u manjim grupama osmisliti implementaciju metode na svom kolegiju i steći uvid u moguću evaluaciju metode u svojoj nastavi.