Naslovnica

Naziv kolegija: Knjižnično upravljanje
Nositelj: dr. sc. Radovan Vrana, red. prof.

ECTS bodovi: 6
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 semestar
Status: obvezan i izborni
Oblik: 2 sata predavanja i 1 sat seminara
Uvjeti: nema
Ispit: pismeni

 

Sadržaj / planirane teme: Uvod u menadžment, Knjižnica kao organizacija, Osobine menadžmenta, Funkcije menadžmenta, Donošenje odluka, Delegiranje, Upravljanje potencijalima, Marketing, Vođenje i motivacija, Upravljanje promjenama.

 

Cilj: Cilj kolegija je upoznavanje studenata s osnovnim konceptima menadžmenta.

 

Praćenje kvalitete i uspješnosti predmeta: anketa

 

Literatura obvezna:

  1. Pavičić, Jurica ; Alfirević, Nikša ; Aleksić, Ljiljana. Marketing i menadžment u kulturi i umjetnosti. Zagreb : Masmedia, 2006
  2. Sikavica, Pere; Bahtijarević-Šiber, Fikreta. Menadžment : teorija menadžmenta i veliko empirijsko istraživanje u Hrvatskoj. Zagreb : Masmedia, 2004.
  3. Sikavica, Pere; Bahtijarević-Šiber, Fikreta; Pološki Vokić, Nina. Temelji menadžmenta. Zagreb : Školska knjiga, 2008.
  4. Evans, G. Edward; Ward, Patricia Layzell; Rugaas, Bendik. Management basics for information professionals. New York; London: Neal-Schuman Publishers, 2000.
  5. Potter, Ned. The library marketing toolkit. London: Facet publishing, 2012.

 

Literatura dodatna:

  1. Osnove marketinga i menadžmenta neprofitnih organizacija. Zagreb : Školska knjiga : Institut za inovacije, 2013.
  2. Choy, Fatt Cheong. Libraries and librarians – what next? // Library Management 28, 3(2007), 112-124.
  3. Davies, Eric J. Taking a measured approach to library management: performance evidence applications and culture. // Management, marketing and promotion of library services based on statistics, analyses and evaluation. /  edited by Trine Kolderup Flaten. München, Munchen : K.G. Saur, 2006, Str. 17-32.
  4. Enache, Ionel. The theoretical fundamentals of library marketing. // Philobiblon 13(2008), 477-490.
  5. Library management in disruptive times : skills and knowledge for an uncertain future. London : Facet, 2015
  6. Ozretić-Došen, Đ. Osnove marketinga usluga. Zagreb : Mikrorad, 2002.
  7. Russell, Susan E.; Jie Huang. Libraries’ role in equalizing access to information. // Library Management 30, 1/2(2009), 69-76.
  8. Sikavica, Pere; Bahtijarević-Šiber, Fikreta; Pološki Vokić, Nina. Suvremeni menadžment: vještine, sustavi i izazovi. Zagreb : Školska knjiga, 2008.
  9. Vrana, Radovan; Kovačević, Jasna. Pogled na knjižnične usluge iz perspektive korisnika. // Vjesnik bibliotekara Hrvatske. 58 (2015) , 1-2; 135-160
  10. Waller, Vivienne; Ian McShane. Analysing the challenges for large public libraries in the twenty-first century : a case study of the State Library of Victoria in Australia. // First Monday. 13, 12(2008) http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/viewArticle/2155/2060

 

Praćenje kvalitete i uspješnosti predmeta: anketa