Akademska godina 2024-2025
Projekti društveno korisnog učenja
Projekt 1: IDEAS
U sklopu društvenog hackathona na EU projektu SLIDE studenski tim IDEAS je surađivao s OCD-om UCSIA iz Belgije. UCSIA (Sveučilišni centar Sveti Ignacije Antwerpen) je trebala studente koji bi razvili smjernice za osoblje da svoje tradicionalne aktivnosti (konferencije, studentske dane i ljetne škole) prevedu u privlačne digitalne formate, dostupne i relevantne za studente, ali i visokoobrazovane starije osobe. Rješenje koje je studentski tim predložio bilo je preoblikovati te aktivnosti u online format putem videoeseja koji su vizualno privlačni i edukativni. Videozapisi dužeg formata bit će objavljeni na YouTube i Facebook računima sveučilišta te će trajati između 15 i 30 minuta. Segmentirana poglavlja tih videa bit će objavljena u kratkom formatu na društvenim mrežama koje podržavaju kratke videozapise (na primjer TikTok i Instagram). Rasprave će se poticati postavljanjem pitanja unutar video eseja, koja će gledatelje motivirati da razmišljaju o glavnim temama te da svoje odgovore ostave u komentarima ispod videa. Kako bi to bilo moguće, različita sveučilišta mogu surađivati na stvaranju potrebnog audiovizualnog sadržaja. Studentski tim IDEAS posebno je odabrao ovu vrstu video formata zbog njegove uspješnosti i viralnosti na društvenim mrežama.
Projekt2: Mr. ROBOT
Tim studenata Mr. Robot je u sklopu društvenog hackathona na EU projektu SLIDE razvio rješenje pod nazivom Vobble (Dobble za volontiranje) za Platformu centara i organizacija za volontiranje u Slovačkoj. To je interaktivna igra temeljena na igri Dobble, koja će djecu upoznati s volonterskim aktivnostima u kojima mogu sudjelovati. Vobble je jednostavna i lako razumljiva igra u kojoj igrači trebaju povezati simbole iz igre s odgovarajućim volonterskim aktivnostima. Igra nudi i dodatnu podršku za daljnje obrazovanje – izradili smo priručnik povezan s igrom koji potiče djecu na sudjelovanje u aktivnostima u zajednici te ih potiče na osmišljavanje novih ideja. Kroz igru Vobble djeca bi trebala steći novo znanje te praktične i socijalne vještine.
Projekt3: SIGURNOST NA INTERNETU
Tim studentica diplomskog studija bibliotekarstva je u suradnji s partnerskim institucijama Knjižnica grada Zagreba – Knjižnicom Dugave i I. osnovnom školom Dugave razvio projekt „Sigurnost na internetu“ koji su činile 4 radionice. Projekt je namijenjen učenicima drugih razreda osnovne škole s ciljem razvijanja opreza pri korištenju interneta i podučavanju internetskim pravilima ponašanja. Cilj radionica bio je podučiti učenike osnovama pravila ponašanja na internetu i internetskim prijetnjama. Unutar radionica pokrivene su različite teme: osobni podatci, ovisnost o igricama, lozinke, internetski bonton, cyberbullying, virusi i slično. Radionice su se sastojale od nekoliko aktivnosti. Prva aktivnost bila je čitanje slikovnice „Kad se zanemare internetska pravila“ autorice Jennifer Moore-Mallinos i razgovor o pročitanom. Druga aktivnost je bila čitanje slikovnice „Kad video igrice preuzmu kontrolu“ iste autorice te opet razgovor o drugoj slikovnici. Treća aktivnost bila je edukativni razgovor o sigurnosti na internetu u kojima se kroz pitanje i odgovore učenike educiralo o različitim temama. Četvrta aktivnost bio je kviz u kojem se uz zabavu provjeravalo znanje naučeno u prethodnoj aktivnosti. Peta aktivnost bila je osmosmjerka s relevantnim riječima spomenutim tijekom radionice u kojoj se učenici trebali dobiti rješenje „Sigurni na internetu“.
Prezentacija je dostupna na poveznici: https://www.canva.com/design/DAGqybgKJlw/uEXfkhYP7DD18HNvw6sFZg/edit?utm_content=DAGqybgKJlw&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
Projekt4: VREMEPLOVOM DO GLAGOLJICE
Članice projektnoga tima bile su studentice četvrte godine smjera Bibliotekarstvo koje su primijenile svoja znanja iz područja hrvatskoga jezika te hrvatske povijesti i kulture (pri čemu se fokus stavlja na glagoljično pismo) da bi mladim učenicima približile ideju o važnosti očuvanja hrvatske kulturne baštine na maštovit i kreativan način odnosno pomoću prezentacije, radionice s glinamolom i izrade slikovnice koja sadrži imena učenika napisana glagoljicom. S obzirom na to da se učenici te dobi još nisu upoznali s glagoljicom i glagoljčnim slovima u školskom okruženju i s obzirom na činjenicu da se s tim pojmom upoznaju tek u višim razredima osnovne škole, ovom su radionicom naučili glagoljična slova puno prije ostalih učenika njihove generacije. Izradom slikovnice učenicima je ostala lijepa uspomena na njihove prve doticaje s glagoljicom i upoznavanjem toga pisma, dok su radionicom izrade glagoljičnih slova glinamolom učenici vježbali svoje motoričke sposobnosti oblikovanja mase. Cijeli je susret, kako je već rečeno, završen igrom memorija pri čemu su djeca na zabavan način i kroz igru vježbala svoje radno pamćenje.
Prezentacija projekta je dostupna na poveznici: https://drive.google.com/drive/folders/10qy5uG8n718UVr8ddBMGdhC4hLClonua
Projekt5: Organizacija kulturnih događaja uz pomoć alata umjetne inteligencije
Studentice diplomskog studija Digitalne lingvistike u suradnji s Klubom studenata komparativne književnosti „K.“ organizirale su edukativne radionice pod nazivom Organizacija kulturnih događaja uz pomoć alata umjetne inteligencije. Cilj radionice bio je upoznati studente i studentice s osnovama korištenja umjetne inteligencije u planiranju, promociji i evaluaciji kulturnih događaja. U sklopu priprema razvile su edukativne materijale, testirale dostupne besplatne AI alate (alati za generiranje vizualnih sadržaja, rasporeda, promotivnih tekstova) i osmislile konkretne zadatke koje su sudionici rješavali u grupama. Fokus radionice bio je na praktičnom radu i timskoj suradnji, a svaki tim je imao priliku razviti vlastiti prijedlog kulturnog događanja koristeći predstavljene alate. Edukativni materijali koji su razvijeni u sklopu projekta ostaju dostupni za daljnje korištenje studentima i udrugama, čime projekt ima dugoročnu vrijednost za akademsku i kulturnu zajednicu.
Radionica se sastojala od dva dijela: teorijski dio u trajanju od 90 minuta te praktičan dio u trajanju od 75 minuta. Između teorijskog i praktičnog dijela organizirana je simbolična pauza.
Poveznica na prezentaciju korištenu u teorijskom dijelu radionice.
Sudionici su također dobili i uručak tj. handout s podsjetnikom na glavne alate UI te s praznim prostorom koje mogu koristiti za izradu skice vlastitog projekta.
The Future of Information Sciences (INFuture) is a series of biannual international conferences aimed at researchers and professionals from the broad field of information and communication sciences and related professions. The objective of the conference is to provide a platform for discussing both theoretical and practical issues in information organization and information integration.