Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
Filozofski fakultet
Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb
http://inf.ffzg.unizg.hr/
Radionica 28
Opis i organizacija registraturnog i arhivskog gradiva podržanih standardom ISAD(G) i suvremenim informacijskim tehnologijama
Voditelji radionice:
doc. dr. sc. Arian Rajh
e-mail: rarian_sp@yahoo.com
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti,
Filozofski fakultet u Zagrebu, vanjski suradnik
prof. dr. sc. Hrvoje Stančić
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
Filozofski fakultet
e-mail: hrvoje.stancic@zg.t-com.hr
Mia Živković, voditeljica ureda konzultantskih usluga
Krešimir Meze, razvojni inženjer
Tanja Pavetić, konzultant
Omega Software d.o.o., Zagreb
22. svibnja 2013., Vijećnica Filozofskog fakulteta
PROGRAM
9.30 - 10.00 Registracija
10.00-10.30 O radionici, današnje informacijske tehnologije i aktualni standardi
10.30-11.00 ISAD(G) međunarodna norma i opis gradiva
11.00-11.30 Pauza
11.30-12.15 Arhivski procesi koji se mogu podržati suvremenom informacijskom tehnologijom
12.15-12.45 Praktični zadatak
12.45-13.45 Ručak
13.45-14.30 Važnost integracije urudžbenog zapisnika i knjige pismohrane prilikom evidentiranja predmeta i organizacije gradiva - studija slučaja
14.30-14.45 Demonstracija aplikativnog rješenja koje podržava arhivske procese od zaprimanja do arhiviranja (više grupa)
14.45-15.30 Praktični zadatak
15.30-16.00 Neformalna diskusija i zaključak
16.00 Dodjela potvrda
KOME JE NAMIJENJENA RADIONICA?
Ova radionica bila je namijenjena djelatnicima ustanova iz područja uprave, djelatnicima trgovačkih društava i djelatnicima koji upravljaju registraturnim i arhivskim gradivom u organizacijama kategoriziranima kao stvaratelji javnog gradiva. Sadržaj radionice može biti od interesa predstavnicima raznih drugih organizacija koje imaju veće količine gradiva od poslovnog i drugog značaja i koji bi tim gradivom htjeli učinkovito upravljati.
SADRŽAJ RADIONICE
Upravljanje registraturnim i arhivskim gradivom od vitalnog je značaja za suvremeno poslovanje ustanova i drugih pravnih subjekata. Gradivo je informacijski resurs i imovina organizacije i učinkovito upravljanje gradivom omogućuje kontinuitet poslovanja i uvelike doprinosi općoj vrijednosti organizacije. Radionicom će se prikazati specifični procesi učinkovitog upravljanja gradivom i suvremene tehnologije koje mogu poduprijeti i automatizirati te procese. Kako tehnologija sama po sebi ne nudi gotova rješenja, njezina uporaba u području upravljanja gradivom mora se prije svega temeljiti na područnim standardima. Zbog toga će voditelji radionice prikazati najvažnije značajke tih standarda koje se mogu obuhvatiti tehnološkim rješenjima, a sudionici radionice će imati priliku vidjeti i primjer implementacije procesa i standarda u praksi upravljanja gradivom.
O PREDAVAČIMA
Prof. dr. sc. Hrvoje Stančić, Predstojnik Katedre za arhivistiku i dokumentalistiku Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, autor je knjige digitalizacija te šezdesetak znanstvenih i stručnih radova iz polja informacijskih i komunikacijskih znanosti. Njegova područja znanstvenog interesa obuhvaćaju digitalizaciju i 3D digitalizaciju, sustave za upravljanje dokumentima i zapisima, digitalne arhive, dugoročnu pohranu, očuvanje autentičnosti i povjerenja u e-gradivo. Bio je suradnika na nekoliko domaćih i međunarodnih istraživačkih projekata te je koordinirao IPA projekt prekogranične suradnje sa Slovenijom.
Doc. dr. sc. Arian Rajh, vanjski je suradnik Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu stalno zaposlen u Agenciji za lijekove i medicinske proizvode RH. Autor je desetak znanstvenih i stručnih radova iz polja informacijskih i komunikacijskih znanosti. Njegova područja znanstvenog interesa obuhvaćaju sređivanje i opis arhivskog gradiva, planiranje i oblikovanje sustava za upravljanje gradivom te projektno planiranje.
Mia Živković voditeljica je ureda konzultantskih usluge u Omega software d.o.o. Diplomirala je na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu te se usavršava na specijalističkom poslijediplomskom studiju Informatički menadžment na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Kao konzultantica i voditeljica projekata specijalizirana je za ključne i specifične poslovne procese i informacijske sustave za podršku istima u tijelima javne i državne uprave. Područja od posebnog interesa su joj optimizacija i reinženjering poslovnih procesa te sistem integracija i uspostava kolaboracijskih servisa i usluga s ciljem maksimalnog korištenja modernih koncepata i tehnologije s ciljem uštede vremena, novaca i povećanja transparentnosti poslovanja.
Krešimir Meze, stalno zaposlen kao razvojni inženjer u zagrebačkoj tvrtki Omega software u odjelu za Istraživanje i razvoj novih proizvoda i razvojnih platformi. Zadnjih pet godina specijalizirao se za izradu IT rješenja za upravljanje poslovnim procesima u tijelima državne uprave, primarno u područjima spisovodstva i arhivistike. Kroz svoj rad sudjelovao je na preko dvadesetak projekata kao softver arhitekt, razvojni inženjer, te voditelj projekata.
Tanja Pavetić je diplomirala je na studiju menadžerske informatike Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Zaposlena je kao konzultantica u Omegi software gdje se fokusira na rad s informatičkim rješenjima i poslovnim potrebama javnog sektora. Područja interesa obuhvaćaju različite aspekte informatičkih tehnologija s fokusom na rješenja koja se odnose na sustave za upravljanje dokumentacijom, sustave za upravljanje arhivskim gradivom i rješenja za podršku specifičnim poslovnim procesima.
Što se dobiva uz radionicu?
Uz radionicu polaznici su dobili set tiskanih materijala i materijale u digitalnom obliku. Na kraju, polaznici su dobili potvrdu o pohađanju radionice. Kava, čaj i lagani ručak bili su uključeni u cijenu radionice.
Cijena radionice
500 kn + PDV- redovni polaznici
400 kn + PDV- djelatnici Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Poveznicu na sustav za prijavu kao i sve dodatne informacije možete pronaći na http://inf.ffzg.unizg.hr/ pod kategorijom Radionice.