Naziv kolegija: Informacijska politika

ECTS-bodovi: 3

Jezik: hrvatski

Trajanje: 1 semestar (9. semestar)

Status: izborni za sve studije na Odsjeku i FF-u

Oblik nastave: 1 sat predavanja i 1 sat seminara na tjedan

Uvjeti: oloženi ispiti iz grupe organizacija znanja ili upisan peti semestar

Ispit: usmeni i pismeni (seminarski rad)

 

Sadržaj:

Teme: definicija i područje informacijske politike; različiti tipovi informacijskih politika i njihovi međuodnosi; globalne i regionalne strukture: WTO, ITU, ICANN, itd.; informacijska politika EU, itd.; Europa i globalno informacijsko društvo; ICT i znanje za društveni razvoj; integracija i primjena ICT u trgovini, industriji i državnoj upravi; globalni i regionalni trendovi u telekomunikacijskoj infrastrukturi; ICT prioriteti u tranzicijskim zemljama; politika edukacijske tehnologije; razvoj i trendovi e-tržišta; nacionalne telekomunikacijske mreže; istraživački prioriteti u ICT.

 

Cilj – opće i specifične kompetencije:

Uvod u informacijsku politiku treba omogućiti razumijevanje utjecaja znanja i ICT (informacijsko komunikacijske tehnologije) na društveni razvoj i stvaranje informacijskog društva.

 

Praćenje kvalitete i uspješnosti predmeta: Provjera kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta vršit će se kombiniranjem unutrašnje i vanjske evaluacije. Unutrašnju evaluaciju činit će nastavnici i studenti. Evaluacija će se provesti metodom ankete na kraju semestra. Vanjsku evaluaciju realizirat ćemo prisustvovanjem kolega na predmetu i njihovom ocjenom predmeta i nastavnika.

 

Literatura:

Obvezna:

1. J. Humphrey, R. Mansell, D. Pare, H. Schmitz; The Reality of E-commerce with Developing Countries; Department for International Development (DFID); 2003.

2. M. Bergquist, J. Ljungberg; The Power of Gifts: Organizing Social Relationships in Open Source Communities; Information Systems Journal, Vol. 11, No. 4; 2001 - pp. 305-320

3. M. Castells, P. Himanen; The Information Society and the Welfare State: The Finnish Model; Oxford University Press; 2002

 

Seminarska:

1. M. Castells; Materials for an Exploratory Theory of the Network Society; British Journal of Sociology; 2000 - Vol. 51 (1): 5-24

2. M. Castells; The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business and Society; Oxford University Press; 2001 - pp. 1-8, 36-63.

3. M. Chircu, R. J. Kauffman; Reintermediation Strategies in Business-to-Business Electronic Commerce; International Journal of Electronic Commerce, Vol. 4, No. 4; 2000 - pp. 7-42

4. N. Garnham; Emancipation, the Media and Modernity: Arguments about the Media and Social Theory; 2000 - 'The Media as Technologies' -pp. 63-81

5. P. A. David; The Evolving Accidental Information Super-Highway; Oxford Review of Economic Policy, Vol. 17, No. 2; 2001. pp. 159-187

6. P. Kollock; Communities in Cyberspace; ed. M. A. Smith, P. Kollock; Routledge; 1999

7. R. Cowan, D. Foray; The Economics of Codification and the Diffusion of Knowledge; Industrial and Corporate Change, 6(3); 1997 - pp. 595-622

8. R. Hawkins, R. Mansell, W. E. Steinmueller; Towards Digital Intermediation in the Information Society; Journal of Economic Issues, Vol. XXXIII (2); 1999 - pp. 383-391

9. R. Mansell, W. E. Steinmueller; Mobilizing the Information Society: Strategies for Growth and Opportunity; Oxford University Press; 2000 - 'Competing Interests and Strategies in the Information Society', pp. 8-36 , 98-149, 289-337.

10. R. Mansell; Communication by Design: The Politics of Information and Communication Technologies; ed. R. Mansell, R. Silverstone; Oxford University Press; 1996 - 'Communication by Design?' -- pp. 15-43

11. R. Mansell; Digital Opportunities and the Missing Link for Developing Countries; Oxford Review of Economic Policy, Vol. 17, No. 2; 2001 - pp. 282-295

12. R. Mansell; Inside the Communication Revolution: Evolving Patterns of Social and Technical Interaction; Oxford University Press; 2002 - 'Conclusion: Social Relations, Mediating Power, and Technologies' - pp. 251-270

13. R. Mansell; New Media Competition and Access: The Scarcity-Abundance Dialectic; New Media & Society, Vol. 1(2); 1999 - pp. 155-182

14. W. E. Steinmueller; Inside the Communication Revolution: Evolving Patterns of Social and Technical InteractionInside the Communication Revolution: Evolving Patterns of Social and Technical Interaction; ed. R. Mansell; Oxford University Press; 2002 - 'Virtual Communities and the New Economy' - pp. 21-54

15. W. E. Steinmueller; Will New Information and Communication Technologies Improve the "Codification" of Knowledge?; Industrial and Corporate Change, Vol. 9(2); 2000 - pp. 361-376

16. W. H. Melody; Institutional Analysis and Economic Policy; ed. M. Tool, P. Bush; 2003 - 'Policy Implications of the New Information Economy' - pp. 411-432