Naslovnica

Akademska godina 2012-2013

Projekti društveno korisnog učenja

 

 

Ciljevi projekata i partneri:

Prvi projekt pod nazivom TiM: Ti i Muzej je nastao kroz suradnju studenata Informacijskih i komunikacijskih znanosti s OŠ „Cvjetno Naselje“ i Muzejom za umjetnost i obrt u Zagrebu. Studenti su surađivali sa kustosima u vođenju osnovnoškolaca (peti, šesti, sedmi i osmi razredi) kroz muzej te su održali kreativne radionice prilagođene godini i uzrastu učenika. Jedna grupa učenika je radila starinski namještaj od valovite ljepenke, drugi su ocrtavali svoja tjela na papiru velikog formata, dok je posljednja skupina dobila glatki papir premazan mješavinom crne tinte i žumanjka, koji su oblikovali drvenim štapićima. Studenti su dokumentirali sve aktivnosti kao video-dnevnik, intervjuirajući učenike koji su posjetili izložbu i sudjelovali u kreativnim radionicama. Drugi dio projekta je realiziran u školi i kod kuće, gdje su djeca mogla posjetiti web stranicu koju su napravili studenti, pročitati novosti muzeja, pregledati galeriju slika njihovog nedavnog posjeta muzeju te sudjelovati u kvizu i provjeriti svoje znanje o Muzeju za umjetnost i obrt.

Projekt je opisan u Prezi-u: http://prezi.com/-4xr0fkc0ind/tim-ti-i-muzej/

i Google stranici: https://sites.google.com/site/projekttimtiimuzej/home

Projekt je također opisan u sljedećem radu: Miličić, Dolores; Đuričić, Petra; Mikelić Preradović, Nives. TiM: Ti i Muzej (Team: You and Museum). // Recent Advances in Information Science. 13 (2013); 216-221

 

Drugi projekt Facebook: dobar, loš ili zao?“ bavio se specifičnim problemom - nasiljem na društvenim mrežama, a realiziran je kroz suradnju studenata s tri partnera iz zajednice: OŠ „Julije Klović“, Centar za zaštitu djece i mladih u Zagrebu i Hrabri telefon.

Projekt se provodio u dva peta razreda i jednom sedmom razredu na nastavi informatike u OŠ „Julije Klović“ u Zagrebu. Cilj je bio upozoriti učenike o mogućim opasnostima pri korištenju društvenih mreža i upoznao ih sa raznim načinima zaštite. Studenti su učenike podučili o pozitivnim mogućnostima korištenja društvenih mrreža te ih potaknuli na sudjelovanje u izradi postera i malih projekata. Studenti su u ovom projektu otkrili problem u kurikulumu osnovnih škola: učenici o internetu uče tek u sedmom razredu, a počinju ga koristiti puno ranije, bez potrebnih predznanja, uputa i nadzora u korištenju interneta. Projekt je upozorio javnost o problemu cyberbullyinga i neadekvatno korištenju društvenih mreža; promovirao internetsku kulturu i njen doprinos učenicima, dok je školska zajednica svjedočila jedinstvenom pristupu jednom od važnih i suvremenih problema u osnovnoj školi.

Projekt je opisan u Prezi-u: http://prezi.com/qzpfo1yxjzve/dku_projekt/

i Google stranici: https://sites.google.com/site/facebookdobarlosilizao/

Projekt je također opisan u sljedećem radu: Bingula, Mihaela; Matić, Andrea; Varga, Vanesa; Mikelić Preradović, Nives. Facebook: The Good, the Bad or the Ugly?. // INFuture2013: Information Governance. 4 (2013) ; 105-115

 

Rezultat trećeg projekta je Europass edukativna radionica, koja je imala za cilj podučiti studente, nezaposlene mlade ljude i sve ostale zainteresirane kako sebi povećati šanse na tržištu rada te svoja znanja i vještine prikazati na pravi način. Studenti su kroz kvalitetnu radionicu polaznicima pružili niz potrebnih informacija i uputili ih gdje se mogu dodatno informirati. Osim izrade životopisa i jezične putovnice, polaznici radionice dobili su informacije o izradi priloga svjedodžbi, mobilnosti, dopunskoj ispravi o studiju te pisanju molbe za posao na hrvatskom i stranom jeziku (engleski i njemački jezik). Partneri projekta su bikli Institut za razvoj obrazovanja i Nacionalni Europass Centar Hrvatske pri Agenciji za mobilnost i programe EU.

Projekt je opisan na Google stranici: https://sites.google.com/site/europassproject2012/home

 

Misija četvrtog projekta Osnovno IKT obrazovanje za starije osobe bila je poučiti starije građane osnovnim informacijsko-komunikacijskim (IKT) vještinama kroz interaktivnu suradnju gradske knjižnice Tina Ujevića, doma umirovljenika Trešnjevka i studenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu. IKT obrazovanje starijih osoba, društvene skupine koja se najčešće suočava s problemom društvene izolacije, predstavlja vrlo važan preduvjet za njihovu društvenu uključenost. Studenti su krajnje korisnike podučili osnovama informacijske tehnologije s naglaskom na društvenim mrežama (Facebook i Skype). Od 15 sudionika- umirovljenika, prvu razinu (osnovne računalne vještine) je uspješno savladalo 13 sudionika. Drugu razinu je svladalo 9 polaznika, dok je 6 sudionika stiglo do kraja treće razinu (kreiranje i upravljanje Facebook računom). Posljednju razinu (kreiranje i upravljanje Skype računom) uspješno je savladalo sa samo dva sudionika.

Projekt je opisan u Prezi-u: http://prezi.com/o5cjvopjvztx/studenti-za-umirovljenike/

Također je opisan u sljedećem radu: Lenić, Marija; Kustura, Anita; Jurković, Ida; Mikelić Preradović, Nives. Students for Seniors: Basic ICT Education for the Elderly. // INFuture2013: Information Governance. 4 (2013) ; 249-256

 

Peti projekt Informacijska pismenost za učenike sedmih razreda je imao za cilj podučiti učenike sedmih razred osnovnih škola (djeca od 13 godina) sve o informacijskoj pismenosti kroz niz radionica. Partner ovog projekta bila je Gradska knjižnica Medveščak i OŠ „dr. Ivana Merza“ u Zagrebu. Učenici su podučeni o načinima pronalaženja relevantnih informacija, dobili su upute o vrstama knjižničnog kataloga i međuknjižničnoj posudbi te su na kraju odvedeni u Gradsku knjižnicu Medveščak kako bi dobili izravnu praksu u pretraživanju i pronalasku informacija.

Projek je opisan na Google stranici: https://sites.google.com/site/portfoliodku/o-projektu

 

Posljednji projekt u ovoj akademskoj godini, e-Latinski, rezultirao je interaktivnom aplikacijom za učenje latinskog jezika, čiji je cilj pomoći učenicima savladati nastavni plan Latinskog jezika korišten u gimnazijama. Partner projekta je bila V. Gimnazija u Zagrebu i profesori kolegija „Nastava s primjenom računala“ na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Aplikacija obuhvaća najvažnija gramatička pravila s pripadajućim vježbama, vokabular koji pojašnjava riječi korištene u vježbama, pitanja o latinskoj civilizaciji te vježbe s latinskim izrekama.

Aplikacija je dostupna ovdje:

http://mod.srce.hr/arhiva/file.php/30/Aplikacija_za_ucenej_lat._jezika/Naslovni_frame.swf